Muffinsmamma Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Her er en liste over produktene man bør unngå(personlig syns jeg ikke det er så vanskelig): Coffee - Nescafé including: Alta Rica Black Gold Blend 37 Cap Colombie Cappuccino Caro Decaff Expresso Fine Blend Gold Blend Kenjara Nescafé Ice Organic Partners Blend Dairy products: Carnation Coffee-Mate Extreme Viennois Fussells Ideal LC1 Munch Bunch yoghurts Rowntree yoghurts and ice creams Simply Double Ski yogurts Sveltesse yogurts Tip-Top Confectionery & snacks: Aero After Eights Animal Bar Baci Chocolate Black Magic Blue Riband Breakaway Caramac Chocolate Cuisine *Colgate Dental Gum Dairy Box Dairy Crunch Double Cream Drifter Fab Fruit Pastilles Henri Nestlé Collection Jellytots Kit Kat Kit Kat Chunky Lion Bar *Lyons Maid Ice Cream Matchmakers Maxibon Milky Bar Munchies *Nestlé Ice Cream Polo Quality Street Rolo Rowntrees Fruit Gums Smarties Toffee Crisp Toffo Tooty Frooties Walnut Whip Willy Wonka Yorkie Contact lens care: Alcon Mineral/bottled water: Ashbourne Buxton Contrexéville Perrier Pow-wow San Pellegrino Santa Maria Valvert Vittel Other drinks: Build-up Milo Nesquik Nestea Processed meals: Buitoni pasta & canned foods Herta Maggi *Osem/Tivall *Rowntrees Jellies * Cereals: Cheerios & Honey Nut Cheerios Cinnamon and Golden Grahams Clusters Cookie Crisp Shreddies Fibre 1 Fitnesse Force Flakes Fruitful Golden Nuggets Nesquik cereal Shredded Wheat including: Bitesize, Fruitful, Honey Nut Shreddies: Coco and frosted *Cosmetics: Biotherm Body Shop Cosmence Garnier Helena Rubenstein Innéov La Roche-Posay Lancome L'Oreal Matrix Maybelline Metamorphosis Plénitude Redken Pet Foods: Arthur's Bakers BETA Bonio Felix Friskies Go-Cat Go-dog Pro Plan Purina Spiller's Winalot
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Må slutte å bruke sminke da, ser jeg.
Muffinsmamma Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2007 Såvidt jeg har skjønt så pågår det fortsatt. les på www.ammehjelpen.no
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 hvis dere skal boikotte dem - er det mange andre dere bør boikotte også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:(
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 En ekstremt bra liste! *heier* For jeg har nemlig klaget i samtlige debatter her inne de siste 3 mnd på liksomboikottere som ikke engang vet hva det er snakk om. Nå kan man se hvor vanskelig det er å boikotte et gigakonsern som de! Og det skal mye tanke bak og mye research til for å faktisk klare å boikotte alle produkter fra Nestlè konsernet!
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 Hva er en liksomboikotter??? ... Er det en som lar være å kjøpe noen Nestlè-produkter, men som kjøper andre produkter av mangel på kunnskap om hva Nestlè produserer? Mener du at det da er en liksomboikott - en boikott som ikke "teller" i dine øyne? Hvor godt mener du jeg må kjenne til Nestlè for å kunne bli godtatt som en ekte bokotter? Ærlig talt... så lenge jeg lar være å kjøpe ETT eneste Nestlè-produkt, så er jeg med på å boikotte dem.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 En liksomboikotter er en som ikke kjøper nestlè barnemat (veldig tydelig merket) men drikker nesquick, nestea, spiser smarties og after-eight... For eksempel. En liksomboikotter er også bra i og for seg fordi man da er bevisst hva man handler til et visst punkt. Problemet for min del er de som i debattene hardnakket fremhever seg selv som gode mennesker fordi de boikotter Nestlè men faktisk ikke gjør det; fordi de ikke vet hvilke produkter som faktisk er deres eller fordi de ikke leser godt nok på pakken når de handler.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 Jeg synes "liksomboikotter" er et merkelig ord, jeg da. Det er ikke sikkert at alle har anledning til å gå så hardnakket inn for saken som du kanskje gjør, og jeg synes det er feil å kreve dette av andre. Synes du at man skal boikotte Nestlè, så mener jeg at du skal synes at det er flott hvis andre i det hele tatt prøver å gjøre det. Jeg vurderer å boikotte dem, men jeg blir provosert hvis du forteller meg at jeg er en "liksomboikotter" fordi jeg ikke går iherdig nok til verks! Det er så mye man på egen hånd skal ta stilling til i samfunnet vårt, og man skal være forsiktig med å kritisere folk for å ikke sette seg nok inn i slike ting. Mange har nok å tenke på i livene sine fra før, om ikke de skal sette seg inn i hvordan store selskaper som produserer mat opererer! Ikke alle synes at det er deres ansvar. Ikke alle er i stand til å forstå hva det handler om. At folk da i det hele tatt kommer så langt at de bestemmer seg for å boikotte barnematen, mener jeg bør være positivt i dine øyne.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #12 Skrevet 18. januar 2007 Jeg boikotter ikke Nestlè... Og krever heller ikke noenting av andre i så måte, det jeg krever når man debbaterer en slik sak er at man faktisk vet hva man snakker om når man angriper andre! Jeg er av følgende meninger (trenger ikke at du skal legge noen i min munn) - Boikotten av Nestle er BRA. Også om man så bare styrer unna enkelte ting! Alt monner i slike tilfeller. - Liksomboikotter er ikke negativt ladet fra min side, selv om du har tolket det slik. - At dersom man skal angripe andre (feks ved å fortelle dem at det de gjør ikke er bra nok eller at "herregud boikotter ikke du dem" )så bør man faktisk være sikker på at man selv gjør det! Det var mitt poeng, ingen kritikk til noen, uansett om man er boikotter, liksomboikotter eller "ikkeboikotter". Hva folk velger ang Nestlè bryr jeg meg ikke om, det får man ordne selv og ta på egne kappe, men i det øyeblikket man kaster seg over andre og er ufyselig, DA skal man være sikker på hva man snakker om!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #13 Skrevet 18. januar 2007 Pokker. Og vi som nettopp fikk oss Nespresso-maskin. Som sagt: alle monner drar Satser på HIPP pga kvaliteten uansett
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #15 Skrevet 20. januar 2007 Jeg skjønner hva du mener nå, og dette kan jeg være enig i.
Bonusmamma13 Skrevet 20. januar 2007 #16 Skrevet 20. januar 2007 Ikke vanskelig å huske den lange listen der? Da må du ha elefanthukommelse.. Poden min liker bare Nan mme så da får han det. Tvinger ikke i han melk han ikke liker og gulper av pga prinsipper..
Muffinsmamma Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #17 Skrevet 20. januar 2007 Men kjære deg, da trenger du jo ikke lese denne tråden. Den er jo for de som ønsker å boikotte. Ikke meningen å angripe folk, man må da få gjøre som man vil, men vet det er mange her inne som gjerne ville se den lista.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #18 Skrevet 20. januar 2007 Da håper jeg dere som meg boikotter alle billigkjeder som selger klær med mer. Håper ikke deres barn går med klær fra hennes, Lindex med mer. Bare tanken hvor mange barnehender som gjør att vi får billige klær er like ille som mme.
Stormfront Skrevet 20. januar 2007 #19 Skrevet 20. januar 2007 Skal man boikotte alle som gjør noe galt her i verden kan vi legge oss ned å dø alle mann.....og for de som har lest mye rundt dette som skjedde i Afrika for en haug av år siden finnes det mange vinkler og synspunkter som er interessante...
Muffinsmamma Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #20 Skrevet 20. januar 2007 de som vil boikotte kan vel få lov til det. de som ikke vil,trenger ikke lese denne tråden engang. syns også det er ille med barnearbeid, og vil helst ikke handle på hennes og mauritz osv. men syns også det er en forskjell på barnearbeid og å sørge for at barn dør..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #21 Skrevet 21. januar 2007 Så du tror ingen barn dør av barnearbeid?
Gjest econia Skrevet 21. januar 2007 #22 Skrevet 21. januar 2007 HIPP er forresten den nest verste synderen når det gjelder morsmelk erstatning i den tredje verden. det var på en link som var her på denne siden en tid til bake. jeg tror den var presentert av hun som bor i amerika. skal en passe på her får en bruke collet, det er vel norsk eller nordisk og har ikke kommet deg ned til africa med produktet sitt enda.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #25 Skrevet 31. januar 2007 Nestlè har jo så mange godt produkter jo! Er helt vill etter After Eight, og ingen tvil om at Nesquick er bedre enn O`boy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå