Gå til innhold

Vurderer å søke avlastningshjem...Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den yngste sønnen min på 4 år har stort sett bare meg..Eldstemann på 10 år er 14 dager i slengen hos faren sin, og dette merker jeg på minsten..Han har ingen å dra til han..Han har begge foreldrene mine ikke så langt unna men de stiller ikke så mye opp da de jobber fullt begge to..Farmoren til minsten jobber også fullt men hun stiller opp når hun kan. Det hender at hun faktisk ringer å spør om å få låne han og det syns jeg bare er koselig! Minsten stortrives hos farmor!

Men jeg ønsker noe mer fast for han..Og det er ikke så lett...Derfor er jeg inne på tanken om å kontakte barnevernet og forhøre meg der ang. dette med besøkshjem f.eks. 1 gang i mnd. fra fredag til søndag. Noen med råd eller erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mine to barn i avlastningshjem hver 6. helg.

Jeg er alenemor og barnefaren har ingen kontakt med barna! Jeg synst det fungerer veldig bra...det er hos noen jeg kjenner godt fra før.

Om du ikkje kjenner noen du tror kunne tenkt seg å ha sønnen din, kan sikkert bv finne en familie, men her ville de helst at jeg kom med noen navn, så tok bv kontakt med dem!

Barna trivest godt der og jeg får en helg fra fredag til søndag alene....det er godt siden jeg stort sett sitter hjemme ellers!

Så leverer familien en liten rapport til bv om hvordan det går og hva de har gjort på i løpet av helgen de har vært der...

Noen har oftere enn hver 6 helg....men det er opp til hver enkelt behov!

Mine barn er 2 og 3 år og jeg synst det er greit med hver 6.helg!

Er iallefall veldig førnøyd med denne ordningen:)

Skrevet

jeg har besøkshjem til lillegutten min på 1 1/2 år, der har han vært siden han var 10 mnd..... dette er hos noen jeg kjenner veldig godt for jeg ville helst at gutten min skulle være hos noen jeg kjente fra før.

syns dette fungerer bra, gutten min har fått et større nettverk og trives :)

Skrevet

Takker for svar! Jeg skal ta kontakt med Barnevernet og høre med de....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...