Gå til innhold

Flere lærere her? Hva med sommerferie under permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med ferien i permisjonstiden. Jeg har lyst til å ta 48 uker permisjon, pappan skal ha seks uker. det er jo 54 uker til sammen. men har jeg rett på å ha ferie i tillegg? Når må den tas ut. skal ut i permisjon i mai. noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du ferie settes permisjonen på hold... Du kan ta ut ferien når du vil.

Skrevet

hei er lærer og går ut i permisjon før påske. På min arbeidsplass ble vi enige om å sette 5 uker ferie i slutten av juni og hele juli. Da får du vanlige feriepenger da, og utsetter permisjonen din med 5 uker og får permisjonspenger de siste ukene. Hvis du skriver ferien etter permisjonen, får du feriepenger og permisjonspenger i juli og ingenting den siste måneden. Dette fikk jeg beskjed om hvertfall.

Lykke til!

Skrevet

Vi har bare fire uker ferie.... Har sikkert ikke så mye å si, men, men.

Skrevet

Vedrørende ferie har jeg fått opplyst at det er 4 uker lærere har krav på og at disse ukene bare kan tas i juli. Det vil for min del bety at jeg starter med permisjon mot slutten av juni, tar ferien i juli og resten av permisjonstiden fra august og utover.

Skrevet

Som lærer har du bare 4 uker + 1 dag ferie i året, ikke 5, og ferien er i juli. Alle andre "ferieuker" er avspasering og faller bort i permisjonstiden. Du kan selv velge når du vil ta ut dine 4+1 uker med ferie i 2007. Permisjonen vil stoppes disse ukene og forskyves tilsvarende lenge. Du kan også velge å utsette noe av ferien til 2008. Som lærer er det kun 2 uker du kan utsette til neste år, og dette må du søke arbeidsgiver om.

Dersom du får lønn fra arbeidsgiver i permisjonstiden vil du få lønn og feriepenger (juni) som vanlig hele permisjonstiden.

Håper du ble litt klokere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...