Gå til innhold

Var pappaen til barna deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

med på fødselen?

Jeg har ikke barn ennå med kjæresten min, men han ønsker veldig at vi i fremtiden skal få barn sammen. Men når jeg begynte å snakke om å være med på fødselen besvimte han nesten....hehe! Han tåler ikke synet av blod sier han og uansett så var det ikke vanlig i hans kultur å være med på fødselen....

Hvis han ikke vurderer en gang å bli med på en evt fødsel nekter jeg å få barn med han.....noe så ensomt å føde alene! Jeg har barn fra før.....og der var barnefar med og var tilstede for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, han var med (helt til jeg måtte ta hastekeisersnitt midt i fødselen).. Han er fra Nigeria, tror han sa noe om at det ikke er vanlig at mannen er tilstede under fødsler der, men jeg husker ikke helt...

Skrevet

Ja, minn mann var ved min side i de 23 timene det holdt på.. Han fikk klippe navlesnoren og var såååå stolt:) :) Han kommer fra Egypt, og der er det IKKE vanlig at mannfolk får vere med på noe slikt..

Han var så flink atte... Hadde ikke lart meg uten han nei..

Skrevet

Min exmann fra Algerie var med. Han var først litt skeptisk, og følte at han ikke kom til å takle dette med blod og gørr og sånn, men etterpå så han til og med på morkaken, og følte ikke at det gjorde noe.

Jeg har født alene en gang, fordi han ikke rakk fram til føden, og det var en kjempefin opplevelse. Han kan jo feks bli med, men mens det verste står på, vente ute, om han føler for det. Jeg synes ikke man bør tvinge noen til å være med på en fødsel, som ikke vil være der.

Min norske mann var med, men trivdes ikke, og ville ikke klippe navlestrengen, og ville ikke se når babyen kom ut, men alt i alt var det en nær og fin opplevelse.

Skrevet

ja.. han var med.. var aldri noe sporsmaal om det..........

Skrevet

Samboeren min var med da jenta mi ble født, han syntes nok ikke noe om den siste tida, jeg var ganske sur og hadde ligget så lenge, men det var godt å ha han der når babyen kom :) Mamma var med med begge to, hadde ikke 'klart' det uten mamma!

Når lilegutt ble født hadde mannen min akkurat kommet fra nattevakt når jeg sto i dusjen med første riene så han la seg sef og 'rakk' ikke frem til han ble født. Han ville ikke, så jeg ville ikke presse han til noe. Han sto 10min utenfor rommet på sykehuset før vi fikk henta han inn. Men da tror jeg han be verdens lykkeligste mann der og da :D

Vi har snakka mye om det etterpå at jeg syntes det var litt dumt han ikke var med og sånn, men skal ikke tvinge han til noe om det blir en neste gang...

Skrevet

Nei,min var ikke med, heldigvis så hadde jeg ei venninne som back up for meg. Mannen min var der i 10 minutter så gikk han hjem.......

Skrevet

Ja, han var med- og var kjempe flink- utrolig trygt og godt å ha han der!!! Hvor han kommer fra er det ikke vanlig at mennene er med på fødsel, men det var egentlig ikke noen sak en gang her.........

Skrevet

Ja han var med, men satt med ansiktet mot mitt...og såg temmelig stressa ut stakkar hehe.

Men alt var glemt da tulla kom på magen gitt.

Skrevet

har to barn med en pakistaner, og mannen min var ikke med under ingen av fødslene, men satt derimot på gangen under hele fødselen den første gangen. Og satt på gangen de 3 siste timene den andre. Må bare si at det var veldig trist og ikke ha han ved min side. Men hadde til gjengjeld 2 fantastiske familiemedlemer hos meg da...

Skrevet

Han har vært med på begge to, men det var nok ikke noen selvfølge for han til og begynne med, men så utvikla lysten til å være med seg helt naturlig etterhvert som magen vokste.

Men om det kommer en nr tre, så er han ikke sikker på om han vil. HAN syns det var ganske tøft nå forrige gang..... Jeg derimot,,,, neida=)

Skrevet

Ikke ta med en pappa som ikke vil. La han få velge selv, Og si at han kan være med men at du ikke blir fornærma eller sint om han går ut viss han synes det blir for tøft.

Der min mann er fra er det ikke vanlig å bli med. Han valgte likevel å bli med begge gangene. Jeg skulle ønske at han ikke hadde vært der. Det vart komplikasjoner og hastverk på slutten for å få ut barnet begge gangene. Dette vart tøft for han og det er tunge minner han sitter med som han ikke vil dele med noen. Ikke var han til noe støtte for meg under fødslene heller siden han følte seg utilpass i utgangspunktet.

Skrevet

Han ville ikke være med.. Jeg ville gjerne ha han der! Men han sa "Nei, nei, nei, nei.. Er du gæren?" - Men når det sto på som værst så er jeg faktisk glad for at det var mamma som var der og ikke han, hehe..

Jeg vet ikke om det kanskje har noe med kulturen å gjøre? Ser her at det er mange som ikke ville være med.. Jeg ble driiitfornærma med en gang, hehe.. Men har et annet syn på det etter å ha lest her!

Skrevet

Ja, han var med på hele fødselen....stakkars mann! ;o)

Han ønsket det selv også, det var ikke snakk om noe annet egentlig.

Det er vel ikke så vanlig at mennene blir med på fødselen i hans hjemland, men jeg vet mange gjør det når de har kommet hit til Norge.

Jeg sendte han på gangen innimellom, for han så litt uvel ut, men det er da ikke noe rart....jeg kan da tenke meg selv, å skulle være med på en fødsel, uten å føde selv. Huff...tror jeg hadde svimt av da ja! :oP

Tror det var verre for han enn for meg egentlig! Men han var kjempeflink da!

For min egen del, kan jeg godt føde alene neste gang. Jeg har ikke noe stort behov for å ha folk rundt meg når jeg føder...vil helst ha minst mulig folk rundt meg da.

Skrevet

Ja han var med og taklet det hele kjempe fint:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...