Gå til innhold

Spm. til dere som smører dere med jordnøttolje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte smører dere dere? Og hvor liksom der nede..?litt inni også? og "tøyer" dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Weleda fødselsforbredende olje. Smører meg morgen og kveld, masserer forsiktig, strekker og drar litt ja... Men første gangen jeg brukte den var jeg så ivrig med denna masseringa mi at det svei når jeg tissa i flere dager.... Anbefales ikke... :)

Skrevet

Slenger meg på spørsmålsrunden. :)

Hvor får jeg tak i den Weleda-oljen og hva koster den? Og når begynner man å smøre? Er 31+2 idag..

Skrevet

Hei.

Bruker og Weleda fødselforberedende olje.

Smøre to gang om dagen, mårra og kveld, og tøye no ørlite.

Akkurat det blir det no så som så me...men æ smøre iallefall.

Får kjøpt det på helsekost butikka... iallefall life.

Koste 121 el 129 kr..

Vet ikke om det e nån spes uke å bynne, men æ bynte i uke 35.

Skrevet

ikke for å ta motet fra dere her, men jeg tror ikke det hjelper i det hele tatt. grunnen til det er fordi 4 venninner har føst nå, to av de smurte seg månedsvis før babyen kom nernede med olje, og tøyde å strakk, to av de brukte ingenting. Å de to som faktisk smurte seg revnet så det holdt, mens hun ene som ikke gjorde noe slapp unna helt og hun andre med kun et sting!! Så jeg vet ikke helt jeg, jeg smører meg ikke liksom.. Bortkasta penger...Vi er laga til dette her, å før hadde de jo ingenting slikt å det gikk da for de også.

Skrevet

Begynt i uke 36. Får hjelp av sambo - ganske morsomt og veldig rart...

Han smører både utenpå og bittelitt inni. Det er visst spesielt mellomkjøttet (området bakover mot rumpehullet) som skal masseres, for det er der det oftest revner under fødsel.

Han strekker litt på kjøneslepper også, og masserer rundt omkring - men aldri så det gjør vondt eller blir ubehagelig. Det er visst ikke bra heller hvis det gjør vondt, så man må ikke overdrive hvor hardhendt man er.

Men å holde på en stund er visst bare lurt. 10 minutter av gangen eller noe.

(Spurte jordmor om dette - hun tegna(!) og forklarte. Veldig flaut, men nyttig i ettertid!)

Skrevet

Jeg smører pupper og mageskinnet.. Vet ikke om det hjelper mot strekkmerker, men huden har no godt av det så... Jeg fikk ingen merker på magen sist,(smurte da også) men fikk noen strekkmerker på undersiden av puppene, for de blir jommen GANSKE svære når melken kommer..(De glemte jeg forsåvidt å smøre sist)

Jeg smurte ikke nedentil sist, men ble klippet pga dårlig hjertelyd til babyen under fødsel,, så jeg vet ikke om ikke-smøringen min ville hatt noe å si...

Jeg smører nedentil denne gangen, og masserer bittelitt, men strekker ikke.. Og jeg gjør det bare når jeg dusjer,, dvs ikke hver dag...

Skrevet

Jeg spurte legen min om d hadde noe for seg å smøre, og hun sa at det hjalp hverken å smøre seg utenpå magen/puppene, eller nedentil.. På magen og puppene er det underhuden som sprekker, og det kan ikke påvirkes utenfra. Nedentil kom det an på hvordan fødselen gikk og hvordan åpningen var, hjalp ikke å smøre mente hun.

Jeg tar tran hver dag, og har et lite håp om kanskje dette hjelper på "innvendig" smøring.. at huden kanskje blir litt mer elastisk med det.. Liker iallefall å håpe på det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...