Gå til innhold

ny pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har noen tips. Jeg traff for en god stund siden en fantastisk jente. Hun hadde da en beby på 3 månder. Faren er en danske som var på ferie i Norge. Siden dette handler om et engangstilfelle hadde du ikke tlf nr til ham og ga opp å finne ham igjen da sønnen hennes ble født. (da hadde hun prøvd å finne ham i seks månder) Vi ble kjærester nesten med en gang. Og vi har det utrolig bra sammen. Jeg har et barn fra et tidligere forhold som hun har tatt til hjerte sitt, og vi skal flytte sammen om 15 dager. Vi har også planer om å lage et barn sammen denne våren. Giftemål kommer i slutten av 2008.

Jeg deler alle oppgavene med sønnen hennes (han er 9 månder) når hun erhos meg eller jeg hos henne (noe vi er nesten hele tiden) Så det er like valig at jeg står opp om natta som at hun gjør det. Vi har kommet frem til at Jeg skal være pappan hans. Han skal vite at jeg ikke er hans biologiske far, men han skal vokse opp med meg som pappa.

Er det noen som har noen tips om hvordan vi kan gjøre dette? Vi vil ikke forvirre ham, og han skal vite at jeg ikke er hans biolgiske far, men vi ønsker at jeg skal være faren hans og at han skal inngå som et av våre felles barn.

Hvordan går vi frem for å gjøre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med å gå frem? Gutten er jo bare 9 mnd! Du får vel fungere som hans far til han blir stor nok til å få vite at du ikke er det! Det kan jo ta mange år.

Dersom du mener juridisk sett, så har du vel ingen rettigheter som hans far så lenge det er oppført en annen far til barnet. Da må du vel søke om adopsjon som i utg.pkt krever samtykke fra barnets biologiske far!

Skrevet

jesus, er det nødvendig å svare så surt da? La heller vær hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med, fyren spurte jo bare et sp.mål.

Til HI:

Vet dessverre ikke hvordan du praktisk skal gjøre det ift adopsjon, men går ut fra at dama di ikke har barnefarens hele og fulle navn siden hun ikke har funnet ham, og derfor har ført opp far ukjent i papirene. I så fall er det jo ingen problemer mtp adopsjon. Når det gjelder tilknytning så er jeg sikker på at både du og ungen kommer til å bli like glade i hverandre som enhver annen far og sønn. Lykke til :)

Skrevet

Det er jo viktig at man på forhånd har gjort det en kunne for å spore opp barnets biologiske far! Det bør være dokumentert hva som er gjort, ikke minst for barnets egen del, som sannsynligvis en dag kommer til å få behov for å vite noe om sitt biologiske opphav. Det kan jo også være viktig av helsemessige grunner at barnet får kjennskap til sin biologiske bakgrunn.

Forøvrig ønsker jeg deg lykke til, høres ut som du allerede er far for gutten, og det sterkeste båndet er jo mellom barnet og den/de som er der. Biofar kommer ikke til å stå i veien for kjærligheten mellom deg og din lille sønn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...