Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 jeg er ei jente på snart 17 som har vært sammen med typen i over et og et halvt år.. vi har forlovet oss, og venter barn sammen. problemet mitt er bare det at jeg føler meg behandlet skikkelig dårlig enkelte ganger.. foreldrene mine sier at jeg overhodet ikke får flytte inn sammen med ham, før han viser at han kan ta ansvar og forsørge en familie, prøver å prate med ham, men d er så vabskelig. jeg er egentlig enig med foreldrene mine, da jeg vil gi barnet mitt alt d kan få. men han forstår det bare ikke, han er respektløs, frekk (spør om hvorfor jeg ikke kan prøve å ikke se ut som en 12-åring og sånt), og har et temperemant uten like. hver gang jeg prøver å ta opp med ham at han må finne seg arbeid, slik at vi får flyttet sammen, får jeg høre at jeg er frekk, respektløs osv.. det ender bastandig med høylydte krangler. han sier han trenger litt tid på seg til å fordøye det som skjer, eller så får jeg ei laaaang regle om at jeg ikke har noen rett til å nevne det for ham da jeg er bare 16 (vet tydeligvis ikke hva jeg prater om ifølge ham), og han er 21, voksen, og vet så mye bedre enn ham. dessuten er jeg redd temperemantet hans, han har aldri slått eller noe sånt, men han har vært utrolig nært noen ganger, og truer ofte med det, for å få meg til å holde kjeft. taklet alle problemene våre før, da jeg klarte å roe meg ned, ikke hisse meg opp, og slik roe ned ham, men pga hormoner, tretthet osv ender det hele med at vi blir ilsinte begge to. jeg vil ikke oppdra noe barn sammen med ham slik situasjonen har vært de siste to ukene, men jeg vet samtidig at vi har det så utrolig bra sammen når vi er enige, men jeg kan bare ikke godta alt han sier heller.. alle tips og råd for hvordan jeg kan få løst problemet på fredeligst mulig måte?? (om det er noen)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Heia, du! Vet du, jeg synes du høres mye mer voksen ut enn kjæresten din! Sett grenser for deg selv, og ikke finn deg i de tingene han sier til deg, eller temperamentet hans. Hvis han er 21 år og oppfører seg slik, tror jeg det er noe grunnleggende feil med holdningen hans. Han burde være voksen nå. Tror ikke det er så lett å gjøre noe med det, nei. Du er heldig som har støtte hos foreldrene dine! Jeg ville ha fulgt magefølelsen min, og tatt vare på meg selv og barnet. Rett ut sagt: Dump han!! Du har hele livet foran deg:) Ingen lett avgjørelse, men livet går videre. Du blir uansett å gå fra han etter noen år med dårlig behandling... Spar deg de årene.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Synes ikke du skal satse på denne karen. Verbal trakaseringog er like ille som å fysisk skading. min tidligere kjæreste var veldig flink til å fortelle meg om hvor mye bedre han var enn meg. og hvor lett han kunne finne seg en annen. Fikk ikke akurat god selvtilitt av det. Nå har jeg en fantastisk partner som forteller meg hvor mye han elsker meg nesten hver dag, og hvor nydelig jeg er. Vi hat self. hatt våre problemer vi også, med mange dumper på veien. men nå er vi kykkeligere en noe gang, og venter en liten til sommeren. men selv i den humpete tiden var han aldrig nedlatende ovenfor meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå