Fiskestang Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 hvorfor har de trekt meg 3000 i skatt denne gangen?.. skal det være en vits at jeg skal leve på 6788 kr?...
Fiskestang Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2007 Har ikke gjort noe.. Har ikke fått beskjed om å gjøre noe heller? Er det ingenting jeg kan gjøre med det nå??
Singelmamma og banden Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Klage!!!!! Det med skattekort skal gå automatisk mellom ligningskontoret og nav. Selv opplevde jeg at jobben trakk 50% av lønna i stedet for 15%, nå for en uke siden, jeg klaga og det ble ordna, men der var det nerver kan du tro, når de utbetalte 5300 kr for lite... Er du oppført i skatteklasse 2? Og har du sjekka at de har regna ut riktig inntekt på skattekortet? Hvilken skatteprosent står det på det du har fått tilsendt? nDersom nav har gjort en feil kan du kreve, men det skal dessverre innmari mye til. Som regel hevder de nemlig at feilen ligger hos deg, for nav er nemlig perfekte... (beklager, litt dårlige erfaringer med den gjengen på det kontoret der jeg bodde før...)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Det er ikke riktig, man må levere skattekort på nav på lik linje med arbeidsplasser.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 tror du må levere skattekort hvis du ikke har hatt os før. Hadde du ifjor så får de tilsendt automatisk likt skattetrekk som ifjor..
♥ anonym♥ Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 feil feil feil. jeg hadde i fjor ble trekt 30 % nå. de hadde bare ikke fått nioen opplysninger fra likningskontoret.
tonebf Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 jeg har ikke levert skattekort til nav.... og jeg har fått det jeg skal ha så da har vel ligningskontoret sendt det til nav da....
tonebf Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 er du sikker på det at de trekker sammen summen i skatt som i fjord?
♥ anonym♥ Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 normalt sender likningskontoret skatte opplysninger til nav. og noen ganger gjør de feil. fikke beskjed om at siden jeg hadde frikort i fjor gikk ikke dette automatisk. ...men men. han på nav sa at jeg skulle sende inn skattekortet når jeg fikk det sammen med en søknad om å få tilbake det som ble trekt, så skulle det nok ordne seg.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 det skjedde med meg ifjor. bare ring å klage det. så ringer du ligningskontoret og får skattekort. Deretter leverer du dette til NAV... er plagsomt når det skjer altså :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå