Gå til innhold

alene, men ikke alenemor....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sett kjæresten min på 9 mnd, og aner ikke når jeg ser han igjen.... Han er utenlandsk og får nok ikke visum til Norge på en stund... Så selv om jeg har kjæreste, føler jeg meg ganske alene... Gutten vil heller ikke sove noe særlig om dagen, så da går jeg og bærer på han hele dagen.. Skulle gjerne hatt noen til å hjelpe meg... Siden jeg har kjæreste, kan jeg jo heller ikke finne noen til å hjelpe meg... Så sammen med noen, men allikevel alene... Tviler enkelte dager på om jeg kommer til å klare det her. Hender gutten skriker helt til jeg også begynner å gråte, og så ligger vi der begge to.... Prøver å komme meg litt ut og treffe folk, slik at jeg ikke er alene hele tiden, men så er det jo å dra hjem etterpå, og fortsette å være alene.Jeg må si jeg beundrer dere som har vært alene med barn i flere år.. Jeg har vært mesteparten av tiden hos mamma, så har vært ca 3 uker alene, og syns allerede det er tøft.... Nå sitter jeg med gutten på fanget... Han sovner vel ikke på noen timer... Hvordan klarer dere å holde humøret oppe??

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Du kan jo få hjelp selv om du ikke er alene. Avlastingshjem er f.eks ikke bestemt bare for aleneforsørgere. Siden du også har vært alene så lenge som du har kunne du jo forklart situasjonene din til trygdekontoret, mulig de ser på deg som aleneforsørger?

 

En ting som hjalp meg mye var det å få komme i gang med å gå tur. Jeg gikk en lang tur hver dag uansett vær og gutten min sov utrolig godt i vognen. Nå hadde jeg en utrolig snill og grei baby, men mulig du trenger å ta noen avvenningsrunder slik at du ikke sliter deg ut med å måtte bære han hele tiden.

Skrevet

Jeg ses på som aleneforsørger. Får både utvidet barnetrygd og overgangsstønad.. Jeg kan la være å bære han, da ligger han og gråter i 5 min før han sovner.. Men han sover da kun 15 min... Nå er han trøtt og gråter, men vil ikke sovne.. Så jeg prøver å finne ut om jeg bare skal legge han eller om jeg skal bære han rundt... Bærer jeg han ikke, gråter han bare.....

Skrevet

Hei.

Vet hvordan det er å ha en våken baby som sover lite. Men for meg var bæreselen redningen. Han slo seg utrolig fort til ro i den, virket nesten som om han trengte nærhet og trygghet.

Jeg hadde også guttungen i samme seng som meg jeg da. Og i dag er han 2 år og sover der fortsatt :) er så koselig atte.

 

Men om du har en bæresele bruk den, da får du gjort ting hjemme og han er med.

Om du føler du har lyst til å ha han sammen med deg i senga så gjør du det. Har reddet nattesøvnen her mange ganger.

Eller la han sove på magen din.... Guttungen her har fortsatt noen perioder hvor han sover på armen min noen timer mitt på dagen når han er hjemme fra bhg.

 

Jeg tror noen barn bare har behov for mere nærhet og trygghet enn andre, når dem er så små er det ikke så mye annet å gjøre enn å gi dem det.

Håper det blir bedre for dere etter vært. Og at du finner en løsning.

Skrevet

Jeg har fullt med på historien din inne på Kulturmøte og må si at du virker som ei utrolig tøff dame!

Vet godt hvor mye styr det er med UDI i slike saker og ikke minst hvor lang tid alt tar.

 

Det må være vanvittig slitsomt for deg å være alene i en slik frustrerende situasjon, i tillegg til at kjæresten din ikke er i Norge enda.

 

 

Datteren min var også mye våken og gråt ganske mye den første tiden.

Hun trengte nærhet hele tiden, noe som man selvfølgelig blir sliten av.

 

Skulle gjerne avlastet deg litt jeg hvis du bor i Oslo:-)

 

Håper at alt ordner seg med UDI snart!

Skrevet

Koselig å høre.:)

Føler meg ikke så tøff.... Jeg har jo ikke noe valg. Jeg vil jo ikke ha noen andre enn kjæresten min, så da må jeg jo bare være tålmodig, og vente.. og vente.. og vente....

Når jeg snakket med de i UDI, mente de jo at vi burde gifte oss før vi søker om familiegjenforening, men vi har funnet ut at det går ikke.. Gifter vi oss, mister jo jeg all stønad jeg får som enslig forsørger... Så da er jeg ikke bare alene, men alene uten penger..... Så vi skal prøve å søke nå snart, og bare krysse fingrene.. Da beholder jeg iallfall pengene til han event. kommer hit. Men hender jeg tviler på at det går. Snakket med ei her om dagen som hadde gitt opp å få kjæresten sin hit. Men jeg skal iallfall ikke gi opp før jeg vet at det helt sikkert ikke går! Så det jeg håper på nå er at han skal få lov til å komme hit til neste år.

Nå sover heldigvis lillegutt:) Håper han kan fortsette å sovne litt tidligere på kveldene. Han har sovnet før 1.30 to kvelder på rad nå:) Så da måtte jeg bare sitte oppe litt, og ha litt tid for meg selv.. Men tror det er nattatid for meg også nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...