Gå til innhold

Malaysia - Kuala Lumpur og Langkawi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har reist til Malaysia med små barn? Vår sønn er ca 7 mnd når vi reiser.

Jeg ammer ikke og trenger derfor MME, grøt, middagsglass, bleier osv.

Noen som kjenner til hvordan vareutvalget er?

Erfaringer med barn på reise mottas også med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan

Vi har akkurat bestilt tur til Malaysia nå :)

Vi reiser 19.februar, da vil Oscar være ca 5 mnd. Når reiser dere? Vi skal bli der i 1 mnd og tenker reise litt rundt + en god stund på Langkawi.

Jeg ammer, og håper på å kunne fortsette å fullamme til vi er hjemme igjen, men vi tenker å ta med litt MME og grøt hjemmefra i tilfelle. Vi skal også øve Osar på å drikke vann fra flaske, Jeg vet ikke så mye om MME og grøt osv der, men ser at de fleste som drar til Thailand har med det meste de trenger av mat til babyen hjemmefra.

Ellers så endte vi opp med å velge Malaysia som reisemål fordi det er et velutviklet land, mange prater engelsk og det er et godt helsevesen der. Jeg vil tro vareutvalget er godt, iallefall i Kuala Lumpur. Og Langkawi er jo et turiststed og jeg vil tro flere reiser dit med barn...

Jeg fant denne siden med oversikt over sykehus i Malaysia som kan være grei å ha om noe skulle skje: http://www.mma.org.my/centres/

Ellers tar vi med alt av rreiseapotek-ting, solkrem osv + litt bleier hjemmefra, resten får vi kjøpe der.

Vi har ikke reist så langt med barn før, men vi har flydd endel med han allerede, lengst til Sveits, og det gikk veldig bra iallefall. Men jeg er litt spent på hvordan han reagerer på varmen..

God tur iallefall! Jeg tror det blir en kjempetur bare man tilpasser opplegget til å reise med en liten en.

Skrevet

Vi reiser til familie i malaysia 9 februar...tanta til sambo sa at det er tjukt med slike varer i kuala lumpur, vanlige pampers bleier...er jo en storby, så selvsagt får man tak på slikt der:) Vet ikke akkurat merket på maten, men det er også bra med babymat der. Vi reiser med en gutt på 17 mnd

Skrevet

Hei!

Jeg har vært der, men da uten barn.

Var først i Singapore vi da og så på Lankawi.

Er kjempefint der, så gled deg.

Jeg ville tatt med barnemat hjemmefra. Iallefall MME og grøt.

I Kuala Lumpur finner du helt sikkert barnemat og bleier som "faller i smak".. Vet ikke hvor dere skal bo på Lankawi men det er en forholdsvis liten øy, og du finner ikke de største butikkene der.

Nå er det ett par år siden jeg var der, så ting kan ha forandret seg fra den gangen..

God tur!!

Skrevet

Har lest at bleiene ikke har samme kvalitet og dessuten er mye dyrere enn hjemme. Ta evt med, så har du ledig plass i kofferten på vei hjem om du kjøper noe- evt legg bleiene i vognen når du sender den.

Ang mat spørrs det vel også hvor kresen sønnen din er- middagsglass kan nok være litt annerledes satt sammen med litt annen smak. Grøten er visstnok tilsatt sukker...

Skrevet

Hei!

Vi reiser til Malaysia 8 februar. Skal først bo noen dager hos venner som akkurat har flyttet til KL. I store supermarkeder finnes det godt utvalg av mat og utstyr til baby. Jeg tar med det vi kommer til å trenge av MME og noe grøt slik at vi i hvert fall har med noe kjent mat når vi kommer ned.

Oliver gaper uansett hva han blir presentert for, så jeg tror ikke mat blir noe stort problem ;o)

Vi skal være 8 netter på Langkawi og skal bo her: http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=283 på Langkawi.

Oliver er 6,5 mnd og er en veldig rolig gutt. Tror og håper at det ikke blir noe problem. Vi har bestillt babykrybbe på flyet fra amsterdam til Kuala Lumpur - håper vi får det.

Jeg har holdt på med å gi Oliver vann en stund, men akkurat vann fra flaske er ikke så morsomt - men vann fra glass eller skje går veldig bra. Så vi vet at vi får i han væske i hvert fall. Har også prøvd ut noen barnesafter - og det er veldig populært.

God tur til dere alle :o) 1 uke igjen - reisefeberen begynner å melde seg :o)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har nå vært der...og det er absolut IKKE dårlig kvalitet el dyre bleier i kuala lumpur, de har huggies der som vi likte kjempegodt, pampers var litt dårligere så de brukte vi ikke...men som sagt det er en storby så utvalget er TJUKT...er ikke vits å drasse med seg!

Barnemat er det også tjukt av der...og mme bruker de så mye mer enn av oss, så det er så utrolig mye større utvalg, på cold storage på klcc hadde de to reoler bare med mme!

Smakene er selvfølgelig annerledes...men vil han absolut ikke ha så mos litt frukt i stedet...det er nok baggasje med småbarn, så ikke drass med en masse styr for et par uker for å slippe nye smaker og grøt med sukker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...