Gå til innhold

Antall/typer kaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg tips til kakr som passer i bryllup.

Blir 65-70 gjester. Koldtbord (og eventuelt dessert) er middagen, så gjestene er vel sultne når det blir servert kaker kanskje...

Har lyst på bryllupskake med bro fra den ene til den andre kaka, men da må det kanskje to kaker oppå hverandre for å beregne nok?

Hvor mange kaker trenger jeg, og hva slags kaker slår an i bryllup?

Har bl.a. tenke på disse:

*Verdens beste

*Kake med gul krem

*Kransekake

*Sjokoladekake i en eller annen form

*Lefser

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min vennine giftet seg i sommer, de hadde 100 gjester og 14 kaker, det var ALT for mye...de hadde så utrolig mye kake igjen etterpå!

Kransekaken deler man jo etter middag/koldtbord, og har sammen med desserten. Da deler jo brudebaret kransekaken foran gjestene, og antall ringer de tar av blir antallet barn de får.

Syntes kakene du foreslo hørtes grei ut. Er du forresten klar over at du kan få bryllupskaken i hvit sjokolade? Viss du ikke er så begeistret for krem er jo dette kjempe lurt. Det skal vi ha.

Andre kaker:

Ostekake, Hvitdame, fruktkake, eplekake... du kan jo høre med noen tanter om de har lyst å bake for deg.

Skrevet

tantene er en god ide. Mine to tanter bakte tre kaker, så bakte min mann sin tante en kake, og sammen med en bløtekake fra husverten vår og brudekaken, (tilsammen 6 kaker), holdt det i massevis for 50 gjester.

Vi hadde en realtivt enkel bryllupskake, da de store flereetasjerskakene etter erfaring sjelden blir spist. Vi hadde to hjerter som var bakt inn i hverandre, den ene halvdelen med jordbærfyll og den andre med bringebær. I tillegg var det som sagt bløtekake, snickerskake (den fikk jeg aldri smakt, den forsvant lenge før jeg fikk sukk for meg), ostekake, konjakkkake og en kake til som ejg ikke husker navnet på.

Vi hadde forresten heller ikke dessert. VI var ferdig med middagen 2030. da fikk gjestene litt sjokolade å tygge på, for de som vill ha det, røykepause og strekke på bena. Så var det kaker, kaffe og konjakk rett etter det. Det var ingen som savnet desserten. De fleste hadde ikke fått det med seg at det ikke var dessert engang.

Har vært i ryllup hvor kakene blir kuttet og servert rundt midnatt. Når jeg da har drukket alkohol og er i fint driv er jeg liten lysten på noe søtt da. Da vil jeg helker ha noe salt..

Skrevet

Vi kommer til å ha bryllupskake til ca 35 pers. , verdens beste og en sort til.. Vi skal gifte oss i juni og satser mer på fest enn selskap etter middagen (litt av grunnen til at vi ikke skal ha flere kaker)

Skrevet

Vi blir ca 80 gjester og skal ha dobbel bryllupskake (to hjertet med bro i mellom), suksessterte, sjokoladekake, kranskekake, overflødighetshorn, Verdens Beste, kringle og en type til.

Det blir mer enn nok til alle sammen. Har bedt til kaffe til kl 21, og regner med det blir kaker ca kl 22. Festen avsluttes 0330, så er nattmat oxo. Tror de fleste er mette og fornøyde da!

Skrevet

Ostekake er god og er holbar lenge hvis det blir mye kaker til overs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...