Vibbemor Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Jeg er nå 6 dager på overtid, skal til jordmor imorra, hun sa sist at hun skulle ordne med time til overtidskontroll til meg på sykehuset, om jeg møter opp i morra. Det er uansett ikke mange dagene igjen! Men jeg har hatt så problemer med ryggen i det siste, sliter skikkelig innimellom, og det er ikke bare, bare å være hjemme med en aktiv gutt på 2,5 år. Jeg prøver å ta det mest mulig med ro for å spare ryggen mest mulig, men den er ikke mye god uansett. Må bare si at jeg sliter med ryggen til vanlig når jeg ikke er gravid også, så dette er ikke bare pga magen -men magen hjelper meg jo ikke akkurat. Skal ta dette opp med jordmor imorra, men tror dere at dette kan være grunn nok til å få satt i gang litt før det har gått to uker? Selv om det er snakk om bare ett par tre dager før, så vil det gjøre stor forskjell for ryggen min -dette tar skikkelig på kreftene mine. Er det noen andre her som har fått innvilget litt tidligere igangsetting pga egne plager?
godiva med 3 gull Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Du burde få skjekket om du er moden. Kan uansett ikke tvinge et barn gjennom en umoden livmormunn. Jordmor kan jo skjekke det for deg imorgen, og event strippe deg. Du kan også få akupunktur for modning om du ikke er det, og om du er det kan du få for å få igang prosessen. Kontakt homeopat, de setter somregel akupunktur.. hvis ikke jordmoren din kan gjøre det. Tvilsomt at de setter deg igang den første uken.. Så lenge babyen har det fint lar de gjerne ting starte av seg selv.. Det er det beste for mor og barn. En ignagsatt fødsel er gjerne tøffere, mer smerter enn en som starter av seg selv. Men kjenner flere som har hatt kjempe nytte av akupunktur. LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 kan bare gi deg et godt råd som hjalp naboen til søstern min. hun fikk beskjed av jordmor å pumpe seg, og dagen etter ble gutten født verdt et forsøk.. Lykke til..
findus Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Hm.. Dette hørtes slitsomt ut. Hadde det hjulpet litt hvis du fikk hjelp av noen du kjenner til å passe minsten litt disse siste dagene?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Med førstemann, fikk jeg valget selv. Ble sendt på overtidskontroll til sykehuset da jeg var en uke over termin. Hadde bekkenløsning, vond rygg, sov lite og var sliten. Ble anbefalt og avvente noen dager, men dette var min avgjørelse. Fulgte anbefalingen, og etter noen få dager var jeg tilbake på sykehuset for fødsel som startet naturlig.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Det er sikkert forskjellig fra lege til lege og ulike sykehus, men da jeg var gravid sist hadde jeg lite fostervann. Alle legene vi var innom på sykehuset var enige om at barnet hadde det dårlig inne i magen, men likevel ville de ikke sette i gang. 5 dager på overtid var det endelig en lege som hørte på oss. Men tror virkelig ikke jeg hadde nådd noen vei med argumenter om at JEG hadde det dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå