annicka123 Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har ei jente som ikke går i barnehage og jeg vil gjerne ha litt hobbyaktiviteter hjemme som passer for hennes alder. Vi maler ofte med pensel og biler som vi dypper i maling. Leker med leire som ruller og lager små figurer av og ansiktsmaler. Men jeg trenger inspirasjon til flere aktiviteter som passer for en 2-åring. Er det noen andre der ute som har ideer eller erfaringer?
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Her "maler" vi med svamp av og til. Det kan være litt lettere, og blir ikke så mye gris som med vann og pensel. Finger maling er også gøy. Plastalina er også kjekt nå for tiden, fikk litt til jul og hu mi ruller kuler og lange strimler. Så hjelpe me henne litt og setter det sammen. Nå prøver hun så godt hun kan. Perler litt av og til. Kjekt å se henne konsentrere seg om å få perlene på brettet. Smilet er ikke langt unna når mer perler. Kan bruke ferdige perlestykker til kjøleskapsmagneter. Morsomme gaver. Panduro har slike små tuber som man kan bruke til å dekorere klær med. Det skal me snart prøve. Lage t-skjorter som kan bli gaver Steiner som en maler. Marihøne steiner dei er søte Det er snart påske (vel om en god stund) Kjøpe plastegg som hun kan male på. Eller av isopor (er det det dei er laget av) Slike som en kan stikke fjær inn i for eksempel. Ja dette var litt som eg kom på nå...
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 http://www.pandurohobby.no/public/docs/hobbyideer_barnsidor/no/2004nr3_s28-29_malmeddeminsta_no.pdf Denne virker kjempe moro.
gladmammatel2 Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 I barnehagen vår har de latt barna tove små "lapper" som f.eks kan brukes under kasseroller. De minste barna var vel ca 18 mnd. Det de gjorde var å bruke tomme isbokser med lunkent vann og masse såpe (zalo eller grønnsåpe). "Barnehagetanten" la til ulla og så gned ungene alt sammen. Var kjempesuksess!
trineha Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Snuppa mi elsker å lage perlesmykker (bruker store treperler) og scrapping (eller stræpping, som hun sier) - hun får lage sitt eget album med masse klistremerker, papirpynt, maling og tegning. Jeg lar henne velge bilder hun har lyst til å scrappe, eller finner noe som passer til den pynten hun har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå