♥ anonym♥ Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 får jeg ikke penger nå jeg da? det står at man skal sende inn så fort som mulig, men likningskontoret sier at de ikke kan skrive ut skattekort før jeg har fylt ut noen papirer. det kan jo ta noen uker før de har fått dem og behandla dem å sendt meg kortet mitt. åååååååå
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Men du trenger ikke skatte av OS,og de kommer sikkert til å bruke skattekortet ditt fra 2006 den første mnd. stella
♥ anonym♥ Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2007 men jeg fikk et brev av dem der det står at de skal trekke 50% skatt... nå er det snart så jeg begynner å grine. ingenting går som det skal jo.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Oj,ring de i morgen og forklar!! Spørr om de kan bruke sattekortet fra 2006. De kan jo ikke trekke 50% på den lille summen!!! stella
Sjokoladetyven Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Herregud, hvis de trekker meg 50% skatt i år blir jeg dritsur!! I fjor, ringte jeg ned å undersøkte, de sa jeg måtte levere skattekort. Den gangen hadde jeg ikke bil så det ble mye styr med å ha med datteren min, buss, masse snø osv. Og når jeg endelig kommer ned på trygdekontoret får jeg beskjed om at de ikke skal ha det!! Fordi de får det elektronisk fra ligningskontoret. Jeg går nå utifra at de gjør det samma i år!!! Halvparten av OS kan man jo ikke leve på!
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Ihvertfall når det gjaldt lønna mi fra jobben så vety jeg at de er lovpålagt å bruke det 'gamle' skattekortet første mnd i det nye året... Men ring og sjekk for sikkerhetssyld, da hadde jeg klikka i vinkel om de brått hadde trukket meg 50%..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har fått OS i 1,5 år nå og har aldri levert skattekort. De har sagt til meg at de får det elektronisk og at det ikke er noe problem. Får ca 8000 utbetalt.
gullgutten_min! Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 det er viktig at skattekortet du får fra ligningskontoret har en P bak tabellnr!!! f.eks 7206P dette fordi at os ikke er pensjonsgivende inntekt!!!! dersom det ikke står det på tabellkortet vil de trekke deg den prosentsatsen som står på skattekortet ditt!!! dette er veldig viktig å få riktig. fordi datasystemet til NAV ikke skjønner forskjellen!!!!! det skal nemlig betales lavere trygdeavgift på os enn vanlig lønn. håper dette hjalp noen!! så ring ligningskontoret og si du får os fra nav og at du må ha ett spesielt skattekort. dette er det samme som pensjonistene får. husk også at du kan skatte i skatteklasse 2...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå