Gå til innhold

Noen erfarng med murhus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har bodd i / kjenner noen som har murhus og har noen erfaringer med det? Blir det kaldere enn trehus, er det derfor det er det vi har mest i Norge???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tenkt å begynne bygging av murhus i løpet av ikke så lang tid, så dette er jeg også interessert i :)

Skrevet

Ja har bodd i murhus, og det om det blir kaldere enn trehus er jo litt avhengig av hvordan de isolerer det.. Jeg syntes det var greit jeg..Men huset til mine venner (ogsaa mur) er iskaldt om vinteren, selv om fyringen er paa..

Og i murhus saa blir det sinnsykt med stoev (vet ikke hvorfor). Hybelkaniner overalt, hele tiden, og ja jeg vasker og stoevsuger ofte altsaa..

De er ogsaa utrrolig varme om sommeren da .. Vi maatte legge oss i kjelleren for aa sove da det ble saa varmt oppe..

Skrevet

Jeg bor i murhus. det er godt og varmt om vinteren og kjølig om sommeren: de tykke veggene stenger klimaet ute. Så vidt jeg vet er den eneste grunnen til at det ikke bygges mer murhus i Norge at det koster mer pr kvadratmeter. Det tar og mer "plass" fordi veggene er tykkere enn i trehus.

Skrevet

Hei.

Jeg har bodd i murhus i noen år. Trivdes kjempe bra med tykke vegger og brede vinduskarmer.

Huset var ca 100 år gammelt, men det var ikke for kaldt eller for varmt. Faktisk hadde vi lavere strømregninger den gang vi bodde i mur hus. Et pluss til var det var ganske lydisolerende også. Vi bodde i byen, men var ikke plaget av støy.

Nå bor vi derimot i et trehus på landet og kan formelig høre skrittene på bakken i sneen - når naboen går forbi...

Så ikke vær redd for mur, jeg ville valgt det neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...