Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Har vasket og vasket mine dyrebare babyklær som har ligget oppe på mørkloftet noen år....dessverre. Det er skikkelig mugg lukt av de,men de er jo sååååå fine. Vasker for livet og lufter de....men det er ikke nokk. Nå har jeg lagt hvite klær i klorin,for det skal visst fjerne mugg og lukt. Men de fargede klærne,hva skal jeg gjøre med de? Kan ikke legge de i klor vann,de blekes jo. Vill så gjerne bevare klærne...
Skallmann Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Bland atamon sammen med vaskepulveret. Atamon er et konserveringsmiddel som fås kjøpt i dagligvarebutikker (ikke de aller minste, men sånn som meny, ica, centra, ultra etc). Det står sammen bakevarene og kommer i pose. Koster 6-7 kr. Atamon er også supert til å vaske alt av klær som har fått lukt (har selv gjort det med hell) og boller det har satt seg mugg i (som når jeg dro på ferie og lot brødet være igjen i brodboksen....) Men aldri lukt på det fordi det går rett i nesa sånn som hornsalt gjør
*Babylengsel* Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Takk for tipset! Men hva er Atamon egentlig? Kan jeg ha det i vaskemaskinen eller bare håndvask? Er det mye i en slik pose,hvor stor er den?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Uffameg, dette hørte dessverre ikke bra ut. Jeg er selv veldig allergisk mot muggsoppsporer i luften, og får faktisk alvorlig pustebesvær av det. Vær ytterst varsom med alt du bruker på og i nærheten babyen!!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Prøv og vaske dem med Oxy Vanish-pulver (farget) og Oxy Vanish Crystal-pulver (hvitt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå