Zandra72 Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 har deres samboer/menn bodd i Norge? Og hvordan går det med språket? Kjæresten min har bodd her i 4 år og snakker greit norsk:o) Og skriver så søte meldinger...hihi;o) Synes det bare er søtt med noen skrivefeil her og der, men han vil at jeg skal rette han opp hele tiden. Han stresser veldig på å lære perfekt norsk og går på skole 2 ganger i uka. Det viktigste for meg er at vi forstår hverandre:o) Jeg prøver meg å lære språket hans og det er gøy:o) Går selvsagt mest i romantiske fraser da;o) Hva med dere? Prøver dere å lære språket til mannen deres?
ChaChi Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 sambo har vært i norge i snart 3 år, og vi har vert sammen i 2 og et halvt.. så da vi møttes snakket vi engelsk, og det gjør vi fortsatt.. er liksom vårt språk det, og det føles så innmari unaturlig å snakke norsk sammen. Han kan snakke norsk, vertfall nok til å slå av en prat med nabokona som ikke snakker engelsk.. men vet jo selfølgelig at norsken hans burde vært mye bedre enn den er, og det er nok min feil som bare fortsetter med engelsken.. vet ikke hvor mange ganger jeg har bestemt meg for å slutte med engelsk jeg, men klarer det aldri mer enn en dag eller så.. har ikke lært meg noe av hans språk.. han snakker både kreo (som de snakker i sierra leone) nigeriansk og spansk, så det er liksom litt og velge i.. tror ikke jeg klarer og utale alle lydene i de afrikanske språkene han kan en gang;)
*gurimallaika* Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv, med noen få forskjeller.. =o) TobiDad kommer fra Nigeria og har vært her i snart 2 1/2 år. Han prater bra nok norsk til å kunne jobbe med handikappete barn og har fullført assistent-kurs på norsk og fikk 3 i karakter.Han har startet på 3 forskjellige norskkurs, men vi har ikke hatt råd til at han har fullført. Han prater mest norsk til guttungen, men også litt engelsk.
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Mannen min har bodd her ca 5 år og 1 år i sverige.. han snakker bra norsk, vi har bare snakket norsk sammen da, og det hjelper jo :-) han snakker jo gebrokkent da, men vi kan diskutere, krangle, han kan ordne alle ting (offentlige kontorer osv) selv - uten problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå