Gå til innhold

vi bare krangler

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så sliten av å krangle. vi giftet oss for noen måneder siden og etter det har vi stort sett bare kranglet. skjønner ingenting. sexlivet har nærmest opphørt men har likevel klart å bli gravid. så nå er jeg trøtt, kvalm og utrolig lei. igår begynte krangelen med at han ble irritert over at jeg ikke hadde rengjort vasken på badet etter at vår toåring hadde griset den til med tannkrem. det hele utviklet seg og endte i tårer og at jeg gikk å la meg på gjesterommet. trenger råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å ha det slik.

Men ikke tenk at dette går rett vest :-)

Husk at du er gravid, mye hormoner på avveie. En graviditet påvirker mannen også, de kan bli usikre, ikke vite hvordan de skal forholde seg til dette store, nye som de ikke har kontroll over.

Det er mange som opplever det slik! Selv når alt er planlagt.

Han er vel enig i at dere ikke har det noe hyggelig for tiden? Kanskje dere kan sette dere ned og prate ut om hvordan dere har det, hva som gjør at dere klikker av filleting osv?

Sex'en blir ofte skadelidende under en graviditet, og det kan slite på dere begge. Han blir frustrert, og du får dårlig samvittighet og er bare kvalm og sliten.

Kan dere sette fokus på kosing istedet, kanskje?

Jeg er veldig fan av kommunikasjon og åpenhet. Det må til i et godt forhold.

Dessuten evnen til å "lese" partneren, og heller trekke seg litt unna enn å la seg fyre opp når den andre har ekstra kort lunte pga dårlig dag eller liknende.

Ingen vits i å benytte sjansen til å fortsette inn i en krangel.

Vet ikke om dette er til noen hjelp, jeg bare kaster ut noen synspunkter og slikt :-)

Sender uansett en oppmuntringsklam!

Skrevet

oppmuntringsKLEM, selvfølgelig ;-)

Skrevet

kanskje en par samtale på helsestasjonen kan være til hjelp. Jeg bel anbefalt det på min helsestasjon, får å få prate ut om evt. problemer, tanker og følelser i forbindelse med den kommende babyen. kan jo hende at han er bekymret over feks økonomi eller andre ting. og tar frustrasjonen ut på deg.

Jeg om samb. har ikke noe problemer som jeg vet om, men skal alikevell ha en slik samtale på helsestasjonen for å sikre at vi ikke starter ut skjevt når babyen kommer og utvikler seg videre til det utholdelige.

mulig det dukker opp ting som samb. ikke har tatt opp med meg og som vi må ta tak i. eller jordmor har spørsmål vi ikke har diskutert enda

Skrevet

Hei du...

Vet veldig godt hvordan du har det.. Jeg og samboer venter vårs første.. Og jeg e 3 mnd på vei.. Og vi bare krangler for tiden.. Dette som jeg trodde skulle bli en hyggelig og en tid vi begge skulle glede oss over... Vi krangler over hvor vi skal bo og div. Fant og ut i helgen at ha har chattet med en annen dame.. Han har ikke tatt den lenger enn noen mail, men hvor mye kan jeg reagere på dette. Tenker jo og på at hvis jeg ikke hadde oppdaget dette så tidlig hvor langt ville han tatt det... Og at han gjør noe sånt nå når hormonene allerede er veldig ustabile, føler meg veldig sviktet for tiden.. Overreagere jeg???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...