Gå til innhold

ang dette med mekling

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis et samboerpar går fra hverandre mens hun er gravid må de da til mekling ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja blir dere ikke enige ang samvær alene, må dere gå til mekling for å få en samværsavtale!

Skrevet

vis man klarer bli enig på egenhånd mener jeg. hørte noe om at alle må til mekling når de går fra hverandre og det er barn i bildet.

Skrevet

jeg har ikke vært på megling,heller ikke hørt noe om at jeg må det!Tror nok du slipper det så lenge dere klarer å ordne opp selv:-)

Skrevet

Det er nye regler: Før gjaldt det bare ektepar, men nå må også alle samboere som skiller lag til mekling når det er barn i bildet. Når man i utgangspunktet ikke er sammen vet jeg ikke hvordan reglene er...

Skrevet

hvem innkaller til mekling da ? hvordan kan jeg finne ut av det ?

vil ikke til tvungen mekling det er jo ingenting og mekle om.

Skrevet

Tror de setter som krav at mekling skal være gjennomført før en ekstra barnetrygd utbetales f.eks, så da må man nesten bestille time selv.

Meklingen handler for det meste om hvordan dere i fremtiden skal samarbeide om barna, og de vil tilby seg å være med på å lage en samværsavtale.

Hvis dere er gode venner er meklingen bare en formalitet. Hvis dere ikke er fullt så gode venner kan det være en påkjenning, men likevel nyttig siden en nøytral tredjeperson kan være med i samtalen.

Skrevet

Er hun gravid, og det ikke er barn i bildet fra før av trenger de vel ikke å gå til megling? Intet barn å krangle om... Ta en telefon til familievernkontoret og spørr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...