Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Da har jeg tatt det tunge steget, jeg har bestemt meg for å flytte fra mannen min. Vi har to barn, yngste 7mnd. Han har fortalt meg at han har vært utro- i fem år (!). Vi har vært gift i seks..Han har selvfølgelig lovet meg at han ikke vil gjøre det mer. Men jeg klarer ikke å leve med de vonde følelsene som dukker opp HVER gang han tar på meg. Jeg blir kvalm. Det er 4 mnd siden han fortalte meg det- likevel valgte jeg å gi det en sjanse, men nå orker jeg ikke mer. I tillegg er han aggressiv, og har fått hjelp for det, men det ligger jo i han. Det som plager meg veldig er at han sier at det er jeg som ødelegger familien- det er jeg som splitter oss, og det er barna som får lide. Han mener at alle fortjener tilgivelse og en ny sjanse. Det er jeg som går- det er jeg som splitter en familie. Er det virkelig jeg som ødelegger? Skal jeg begrave dette og gå videre på grunn av barna?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 nei ærlig talt her er det helt klart og tydelig han som øddelegger. med mindre du har bedt han om og være utro da....... men hallo her har han hatt et forhold i 5år av 6år. denne mannen kan ikke være frisk, og nei det er virkelig ikke alle som fortjener tilgivelse. av og til er synden for stor for tilgivelse. det er jo helt utrolig at du har klart og leve med han i 4mnd etter at du fikk vite dette, jeg hadde aldri klart det. kjenner heller ingen som hadde klart det. nei hvet du hva gå ut av ekteskapet med god samvittighet her er han syndebukken ikke tro noe annet
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Helt enig med innlegget over! Du må aldri tro dette er din feil. Mannen din prøver bare å legge skylden på noen, og det blir deg. Det gjør det ikke noe riktigere av den grunn! Jeg hadde aldri kunnet tilgi et planlagt svik som utroskap i så lang tid...dette har ikke vært tilfeldig, men nøye gjennomtenkt. Han har kanskje fått en oppvekker og bestemt seg for at utroskapet må ta slutt. Han prøver å få deg til å ha dårlig samvittighet ved å gå, sånn at det ikke er han som ødelegger hvis familen bir splittet. Etter mitt syn splittet han familien helt selv, første gang han var utro for fem år siden!!! Lkke til, du fortjener bedre!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 NEI det er ikke din feil. Enig med de andre at det var han som splittet familien første gang han var utro. Hadde han enda hatt vett til å avslutte det med en gang og være ærlig med deg osv. men 5 (!) år.. du må spørre deg selv om du vil leve i et forhold der du blir kvalm av at han tar på deg..jeg trur ikke de følelsene kommer til å forsvinne.. du kommer nok alltid til å tenke på "den andre".. jeg har nettopp fått vite at samboeren min har vært utro. fant det ut med en gang han kom hjem. han prøvde å nekte det, men jeg hadde funnet bevis på mobilen hans. nå hadde vi masse problemer før det skjedde, men det er ikke en unnskyldning for å være utro. og det er han klar over, og enig med meg. det er kjempelett for andre å si at du bør skilles osv, mens det er kjempevanskelig for de fleste (vil jeg tru) å ta det steget. man tenker jo på alt (unger, familie osv), og har et lite håp om at han vil forandre seg, og slutter å være utro.. men, det er det kun HAN som kan vite..og kun du som kan tilgi og gå videre.. klarer du å tilgi og bli lykkelig igjen er jo det det beste for alle. men hvis du vet at du ikke klarer det, så er det beste for barna at dere flytter. dem har det best med lykkelige foreldre ! (og det kommer dere begge til å bli etter sorgen, garantert) vil bare at du skal vite at du ikke e alene.. men ikke bli pga dårlig samvittighet!! det er hans skyld. han høres ikke helt frisk ut siden han legger skylda på deg, og ikke klarer å sette seg selv i din plass.. egoist å! hvorfor fortalte ham det til deg? for å lette sin egen samvittighet? hadde han elsket deg mer enn seg selv, hadde han levd med den dårlige samvittigheten og slutta å være utro...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 barna ser hvis foreldrene ikke har det bra. du kan jo prøve et siste stikk med samlivs terapi...det burde han bli med på siden det var han som var utro. en kan tilgi hvis man får bearbeidet ting på rette måten. det er IKKE du som ødelegger. han bare bruker samvittigheten din mot deg.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Blir sjokka jeg. At noen kan ha samvittighet til å være utro i 5 år. En tingen er en gang i fylla, selv om jeg synes det er utilgivelig å, men 5 år, edru, nei vettu denne mannen er egoistisk og selvsentrert, har ikke hatt tanke på hva han ødelegger for seg selv, deg og barna sine. Tviler på at du noen gang kommer tilå klare å legge dette bak deg, da må det drastiske forandringer til. Lykke til, håper du klarer å komme deg bort fra han, en slik person fortjener ikke å ha en familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå