Gå til innhold

trenger hjelp, please!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboeren skal flytte fra hverandre. har vært å henta alle søknader og papirer, men fikk beskjed om at først av alt må vi i mekling. fikk time til dette 29/1. jeg vil gjerne flytte så fort som mulig, for jeg orker ikke dette mer... kan jeg flytte ut før mekling? hva med økonomisk støtte? trenger svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det er når dere er samboere - men hør på trygdekontoret / nav - for det kan tenkes at han har forsørger tillegg for dere uansett - frem til papirene er i orden. Det har man i alle fall som gift.

Skrevet

Sosialkontoret vil gi deg den støtten du trenger frem til du får i gang stønad fra trygdekontoret. Meld deg der med en gang så går det nok bra :-)

Skrevet

da skal jeg reise til sosialkontoret så fort som mulig...

men kan jeg flytte ut før vi har vært i mekling?

Skrevet

ja du kan flytte ut før meklinga!!! hvis du ikke trives så trives ikke barnet heller!! ordne alt og ta vare på deg selv! det er alltid det viktigste i sånne saker. jeg måtte passe på å ta vare på meg selv da jeg flytta for var ikke et pent brudd for å si det sånn. men med en gang jeg var ute derfra gikk alt mye bedre. klarte tilogmed og prate med hverander litt sivilisert...

lykke til!

Skrevet

og en liten ting. økonomisk hjelper sosialkontoret deg. hvis ikke ringer du NAV og sier hvordan situasjonen er og at det ikke går å bo sammen lengre. at du vil ut med en gang. treffer du en ok saksbehandler så kan det være de hjelper deg med en gang. og hvis du ikke går over ens med saksbehandleren din er det bare å bytte. du har retten på din side uansett!

Skrevet

takk for svar! jeg ser fram til å flytte nå, har det ikke bra... han er en dritt sekk og det er ikke spes koselig å måtte vente på at alt er i orden med penger, mekling osv.. vil bare ta med meg snuppa mi og komme meg vekk!

Skrevet

husk det er mye å hente på NAV som de ikke opplyser om hver gang.

bostøtte, overgangsstønad, støtte til å studere, barnehage, dobbelbarnetrygt. hvis far ikke vil betale bidrag kan bidragsfogden hjelpe dere. det koster 850 kroner per part (tror jeg), men det er verdt det. kan være mer men husker ikke alt i farten.

samme som at selv om du ikke får penger før etter meklinga kan du få etterbetalt tre mnd av alt. det vil si at om du flytter nå og ikke får penger så du må ta deg opp lån så får du det til første utbetaling fra NAV.

bare å spørre om det er noe du lurer på. tror jeg skal ha ganske god oversikt. har en far til datra mi som ikek stiller og som ikke ville betale bidrag så måtte gjennom hele den pappirmølla...

lykke til og stå på ditt! du vet hva som er best for datra di, ingen andre. og du trenger ikke bli bare for å bli.

Skrevet

Har dere felles foreldreansvar? i så tilfelle må han skrive under på flyttemeldinga!! kan ikke endre adresse på datteren deres uten at han er enig.

Skrevet

Et lite spørsmål på siden her: gjelder det der med at man ikke kan flytte før faren har skrevet under på melding også om man ikke bor sammen? hm.....kronglete skrevet: om vi har delt ansvar men ikke bor sammen: må far alikevel skrive under om jeg vil flytte seslv om vi ikke bor sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...