Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnemor bor langt unna. Og sambo har en datter på bare noen få måneder. Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i det her med rettigheter og sånn, i og med det ikke er mitt barn. Men jeg lurer på når det er vanlig at barnet begynner å ha samvær med faren når de bor 2 timer unna med fly og opptil flere timer i bil. Så langt nå får jo barnet og faren ikke noe forhold til hverandre. Hvordan har dere andre gjort det?

Og hvor gamle pleier de små å være når samværet skal begynne? Jeg syns dette er kjempevanskelig å forholde meg til. For jeg vil jo ikke presse hverken mor eller far til å gjøre dette for tidlig. Men jeg syns jo samtidig at det er viktig at far kan få bli kjent med dattera si!

Et annet punkt jeg og lurer litt på. Når vi først bor så langt unna, og jeg regner med vi kun skal være helgeforeldre. Er det mulig å samle opp? Slik at ungen heller er hos oss en uke i måneden eller noe sånt, slik at hun ikke trenger å reise så langt så ofte. Det virker så tungvint både for oss og henne...

Noen synspunkter eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barnet er så liten tror jeg det skal mye til at far kan ta med seg barnet å reise så langt.Hvis barnet ammer er det helt uaktuelt.

Har selv en x som har flyttet til andre siden av landet, hans bar her hos meg er 7 og 11. Selv om de er store er det vannskelig dette med sammvær, nå går disse også på skole. Men siden dere bor så langt fra hverandre må man finne en sammværsløsning som passer for alle. Vanlig sammvær er ikke noe som må. Man må enkelt sett sette seg ned å snakke om hvordan dette skel gjøres.

Lang helger er jo et greit sted å begynne.

Men tror vel sånn rettsmessig at far må komme ned til barnet da det er så lite.

Syntes det er flott at du bryr deg om det.

Lykke til maggimor

Skrevet

Spør inne på snart alenemor-forumet hvordan de har tenkt å gjøre det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...