Gå til innhold

Søvnløs!!! Noen som vet råd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

De siste ukene har jeg ligget mer og mer søvnløs om nettene. Våkner midt på svarte natta og får ikke sove igjen. Dette har resultert i 3-4 timers søvn om natta de siste 3-4 ukene. Ganske slitsomt, er nå sykemeldt fordi kroppen ikke orket mer. Nå får jeg heldigvis sove litt på morgenkvisten etter at mannen min har dratt på jobb så det blir kanskje 6-7 timer tilsammen i løpet av 12-13 timer... Vet ikke om det er vanlig uro i kroppen, det er i hvert fall ganske livat i magen når jeg prøver å sove. typisk... :-)

Føler jeg har prøvd det meste: stå opp, drikke vann, spise litt, lese, men ingen ting hjelper. Det eneste jeg oppnår ved å stå opp er en dundrende hodepine i tillegg...

Nå høres jeg veldig sutrete ut, men det er faktisk veldig slitsomt å ikke få sove! Håper virkelig noen der ute har gode råd på lur :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, jeg kan nok ikke gi deg noen veldig gode råd, desverre,

men hva med å bare gå på do, og så legge seg igjen? I det minste får kroppen din hvile, og så unngår du kanskje å våkne helt?

Håper du snart kommer inn i en god søvnrytme igjen!

klem

Skrevet

Har hatt det sånn jeg også. Ble bedre for meg etter hvert. Kanskje bare en fase?

Men noen tips har jeg likevel:

Ikke ligg våken i sengen. Våkner du å kjenner at du ikke får sove igjen, stå opp. Se litt på tv, eller slapp av med en bok. Det er visstnok ingen god ide å ligge på timesvis våken i sengen. Kan føre til at man forbinder sengen med et sted man skal være våken. Soverommet skal brukes til to ting, sove og sex.

Vær ute i dagslys. Dagslyset påvirker søvnmønsteret vårt. Litt dagslys om dagen kan gjøre underverker for nattesøvnen.

Gå en kveldstur, frisk luft kan gjøre godt. Man sover gjerne bedre etterpå også.

Håper det går over, slik det gjorde med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...