Gå til innhold

hva synes dere? er det jeg som er vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang. min eks-svigemor..

Eks-svigermor, drikker mye, gjerne øl hver dag, har aldri vært spesiellt interessert i å hjelpe til, og har derfor ikke "flydd ned døra"hjemme hos de heller. Hun tilbyr seg aldri, men når eksèn min har spurt ang om eldste mann kan overneatte, har hun lovet at hun ikke skal drikke. Håper jeg kan stole på henne...

Nå har det seg slik at julen ville hun at jeg skulle levere gaver til min eks sitt barn(han fikk før jeg møtte ham) jeg sa nei pga har ingen mulighet til å stå på døra og snakke med foreldrene hans, med mine små barn sittende i bilen, (jeg kjenner de godt fra før, men pga min eks har ikke barna kontakt, synes det er ganske pinlig og bli sendt med gaver fra besteforeldrene til han, og at de ikke kan levere de selv når de klager over at de aldri får se ham.har heller ingen kontakt med barnet til min eks.. Bestemor bor selv 10 min med bil fra, Klager stadig at hun aldri får se dette barnebarnet. Så hun spurte to ganger, og jeg sa nei. Min eks har dessverre heller ingen kontakt med dette barnet sitt, så det kom ikke på tale.. Da julaften kom hadde hun vært frekk nok til å sende med søsteren min gavene for at jeg skulle leverer dem uansett, og sikkert for å lette sin egen samvittighet.. jeg leverte de ikke, for jeg har mer nok med alt annet på julaften og jeg ble ganske irritert at hun ikke kan ta et nei for et nei.. tilslutt levererte eks tilbake gavene til henne. I helgen ringte jeg henne og lurte på om de hadde lyst på overnattingsbesøk av minstejenta, fikk blankt Nei, det hadde hun ikke. Når hun ikke fikk hjelp til å levere gavene i julen, gadd ikke hun hjelpe meg heller.. Herregud, om hun er sur på meg, trenger hun vel ikke la det gå ut over barna mine.. jeg sa jeg ikke trengte hjelp, men spurte pga det er barnebarnet hennes.. men nei gitt, fikk beskjed om at da "hjalp" hun til.. jaja sier jeg om du skal hevne deg, så greit det... angrer for at jeg ikke sa noe mer uhøfelig til kjærringa,

Må legge til at jeg har virkelig prøvd og være alright mot de, kjørt på besøk for at de skal se barnebarna sine, hun er svært lite interessert i å hjelpe til, er mer glad i flaska føler jeg.. nå har jeg ikke lyst å dra dit noe mer, og har lyst å si at skal de se dem får de komme hit

Hva synes dere, om alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut ifra det du skriver, er du bare så vanskelig som et menneske med respekt for seg selv må være..Det er lov å si nei, også til familiemedlemmer.

Ellers synst jeg ikke at du skal la noen som drikker for mye passe barna dine. Jeg har selv svigerforeldre med alkoholproblemer, og har av bitter erfaring funnet ut at de ikke er til å stole på. De bor i utlandet, og både jeg og min mann har strukket oss langt for at de skal få et forhold til barnebarna, men har vel endt opp med å føle oss lurt og manipulert. Dersom din eks-svigermor ikke er interessert i å hjelpe til, så synst jeg ikke du skal kreve det av henne. Ingen barn er tjent med en bestemor som er mest interessert i seg selv (og flaska..).

Skrevet

NEI,nei,nei

Du skylder ikke den dama noenting!

Hun kan ikke passe eller ha overnatting,altså ikke være alene med barn! Fordi RISIKOEN med drikking vil alltid være der.

Og mennesker som drikker mye blir også Følelsesmessig avstumpet,selv i edru tilstand. Ikke egnet som barnevakt,basta bom.

Enig,skal hun se dem,så må hun komme på besøk.100 % EDRU

Det med gavene var jo helt merkelig sykt opplegg?

Nei,ikke bruk tid på den dama.

Uten dårlig samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...