Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Mannen min lot 7 åringen være alene hjemme med 1 1/2 åringen mens han fulgte 9 åringen til håndball kl 17 på ettermiddagen, det er 50 meter å gå til treninga, 30 km sone vei med kjempelite trafikk, det er lys langs veien og tett med hus hele veien. Han syntes det var mer risikabelt å la 9 åringen gå alene langs veien enn å la 1 1/2 åringen være alene hjemme med en 7åring... Jeg var uenig med han, tenk om ettåringen hadde satt noe i halsen, eller fallt ned trappa, 7 åringen er liten og spinkel og klarer knapt å løfte ungen. Nabobarna her går alene både til skolen og treninga, selv om de er yngre enn 9åringen. Overreagerer jeg?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Er helt enig med deg. 9-åringen trenger strengt tatt ikke følge til treningen når det er så kort vei. Men om han bare fulgte og så gikk hjem igjen med en gang så var han jo heller ikke borte så lenge, og det synes jeg ikke er så ille. Verre om han var vekke helt til treningen var ferdig. Da tror jeg at jeg hadde klikket fullstendig. Det er absolutt ikke akseptabelt!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Kommer kanskje an på 7 åringen o ghvor moden han el hun er.. Høres jo litt rart ut at ikke 9åringen kunne gå alene, men syns ikke det er noe å lage en krangel ut av uansett. Alle gjør vel feilvurderinger en gang i blant, og synes ikke dette var noe å ta veldig på vei for. Men det er nå min mening...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Han kunne jo tatt med alle barna ute å gått. Man kan ikke vurdere utifra hva som er mest eller minst risikabelt når det gjelder barna. Synes ikke du overreagerer, men gjort er gjort. Håper han ikke gjør det igjen. Og en 9 åring hadde sikkert klart å gått alene. Evt avtalt at han kunne gått sammen noen andre, slik at han hadde sluppet å la de 2 andre være hjemme alene. Er det dine alle barna? Isåfall skjønner jeg enda bedre at du reagerer. For du som mor kjenner dine barn godt og vet hva de er istand til å gjøre om noe skulle skje.
Gjest Antarctica Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 En 7-åring har ingenting som barnevakt å gjøre for en ettåring i verste utforskeralder. Mannen din burde ha tatt minsten i trille eller vogn eller meis og gått, evt latt 9-åringen gå med noen kompiser, eller spurt en nabo som også har barn i samme treningsgruppe, hvis det fins.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 HI: Minstebarnet er fellesbarnet, de to eldste er stebarna mine. Indirekte blir det jo slik da at når jeg kritiserer mannen min for episoder som dette, så tar han det som anklager om at jeg mistenker han for å favorisere særkullsbarna foran fellesbarnet...og da får jo det hele ganske andre dimensjoner.. Han var borte max 10 minutter, men på 10 minutter kan mye skje, og 7 åringen er ikke eldre enn sin alder, for å si det slik. Hadde det vært 9 åringen som var hjemme de 10 minuttene, hadde jeg kjent meg tryggere, men fortsatt ikke trygg nok.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 absolut helt uakseptabelt. er 9 åringen tilbakestående, funksjonshemmet, eller noe siden han ikke kan gå 50 m alene, eller 500 for den saks skyld.
Gjest Antarctica Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Uansett hvem sine barn det er: ingen 7-åringer har noe å gjøre som barnevakt for en smårolling. Jeg har selv en 8-åring, men han passer da ennå ikke minsten! Og de er mine begge to.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 HI her igjen:) Han er redd for overfallsvoldtekter langs veien, pedofile og slikt....
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 far eller ungen som er redd for det?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 Ungen er ikke redd for noe:) Det er far som er engstelig. HI
Kreoline Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Hvis dette er tilfelle, synest jeg oppriktig synd på mannen din. Hvis man tror at det kan være potensielle voldtektsmenn og pedofile bak hver lyktestolpe, så bør man få profesonell hjelp. Jeg skjønner at du satte dtte på spissen, men man må kunne slippe barnet ut i verden, i hvertfall rundt hushjørnet om ikke annet.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har en 7 åring og 17 mnd gammel gutt her og hadde aldri i verden latt de være alene.....Off tørr ikke tenke tanken,men min 7 åring er en smule aktiv og vilter av seg så. Men har en 11 åring også som har vært hjemme med 17mdn gutten noen ganger når jeg henter i sfo og han 11 åringen er rolig av seg så det fungerer bra.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #14 Skrevet 20. januar 2007 Tenk på hvordan 7-åringen ville reagert og følt det om det skjedde noe galt med den lille på 1.5 år! Det er en viktig ting å ha i tankene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå