Gå til innhold

master studenter (gjerne på BI oslo..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg skal begynne på master of science.. lurer på om noen har noen erfaring med å gå på master og ha en liten en?

Jeg har hørt med folk som går master og ikke har barn, som sier studiet er ekstremt hardt..de er på skolen i 10-12 timer om dagen..pluss skriving og lesing hjemme..

og at man ikke har tid til å jobbe ved siden av omtrent..

Hvis jeg skal ha barnet så klarer jeg meg ikke på bare stipend og lån i mnd(6000,-) og barnetrygd.. har jo husleie, evnt. barnehageutgifter og andre kostnader..

og skal jeg prøve å jobbe ved siden av vil jeg jo nesten ikke få sett barnet..pluss at jeg kommer ikke til å ha noe overskudd...

lurte på om det var noen som kunne komme med litt innspill og erfaring rundt dette, for kan nemlig ikke skjønne hvordan jeg skal få dette til å gå opp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Har ikke tatt master, men holder på med en bachlor på BI Oslo.

Tror studiemengden kommer litt ann på hvilken master du velger. Har inntrykk av at det er stor forskjell på de forskjellige linjene. Om du leser 12 timer om dagen på skolen skulle vel dette holde i de fleste studieretningene for å få en hyggelig karakter. Hva med å ta studiet over litt lenger tid slik at du eventuelt fikk anledning til å jobbe ved siden av eller tilbringe mer tid med barnet?

Når det gjelder penger tror jeg du får mer utbetalt dersom du er alene med barnet. Da får du også støtte til barnetilsyn og eventuelt bostøtte. Ville også ha søkt om utdanningsstøtte fra NAV.

Som sagt tar ikke jeg master, men det er i hvert fall ingen problem å kombinere bachlor og være alene med barn. (Nå får jeg også overgangsstønad så økonomien går også akkurat rundt).

Lykke til!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg går på master på BI Oslo og fikk en liten gutt nå 13 januar... Som du skjønner har jeg ikke så mye erfaring med studier og barn riktig enda, men går andre året på master så jeg vet jo litt om hva studiet krever... Studiene er veldig krevende, i alle fall noe helt annet enn bachelor. Men jeg skal skrive oppgave nå og har valgt å ta de andre fagene jeg skulle hatt ved siden av til høsten. Jeg tror at det definitivt går å ta master ved siden av å ha en liten en, men man må nok kanskje velge å vente med noen fag den første tiden - for min del ville det nok i alle fall blitt for mye med fire-fem fag samtidig som at babyen krever det meste av oppmerksomheten din.

Uansett - masse lykke til - går nok opp skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...