Gå til innhold

ny vri på pølse og potetstappe

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. regner med at det er flere en meg her som er trøtte, slitne og sultne. så jeg vil komme med et tips til en kjapp, enkel middag. som er kjempe god. jeg kaller den, annettes pølse og potetstappe spesial. ; ) tar en middagspølse. ikke kutt tauet som holder den sammen. skjærer et snitt oppå pølsen. fra ende til ende. nedi der stapper du hvitost. så surrer du bacon rundt HELE pølsen. sett den i ovnen på grill i ca 10- 15 min. så lager du potetstappe som anvist på posen. vips... middag på 15 min. jeg pleier å drysse litt grillkrydder på toppen av baconet. så skjærer du bare skiver av pølsen når du ska lspise. stilig og godt. nammenam

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for at du la den inn her! Dette blir laurdagskosen min!! :)

Skrevet

bare hyggelig. må få en tilbakemelding når dere har testet da. : )

Skrevet

Du kan også legge løk først, så ost og til slutt bacon:) Eller blande forsiktig baconet i potetstappen.

Skrevet

ja, men hele vitsen med bacon på pølsen, er jo at det blir som de bacon pølsene på bensinstasjonen

Skrevet

Åja, hehe. Ødela hele opplegget ditt jeg nå da. Men...det ER godt med løk i også:)

Skrevet

he he... ja du må ikke ødelegge opplegget mitt her. ja sikkert godt med løk i. prøver det neste gang.

• 3 uker senere...
Skrevet

Prøvde oppskrifta i dag, men mannen min insisterte på å lage middag til meg (av uvisse grunnar, det er nesten alltid eg som lagar mat) og han hadde berre bittelitt ost i pølsene, så det vart ikkje heilt shvung over det (men sikkert litt sunnare då *heh*)

Neste gong går eg for kvitlaukspotetstappe ved sidan av. Men godt var det! Me like crispy bacon!

Skrevet

En annen variant som pleier å falle i god smak her hjemme (når vi nå er inne på pølse m/mos):

I ildfast form legger du lagvis med potetmos, pølser i terninger, salt, pepper, ketchup, grillgrydder, løk og tomat i skiver. Ha over raspet ost, has i ovnen til osten er smeltet. Kjempegodt alternativ til kjedelig pølse med potetmos!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...