Gå til innhold

Min mor plager vettet av meg!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Grr...greit nok at hun og min far skal spandere hele bryllupet på oss, men hun har da for FFFF ikke rett til å bestemme alt for det om!!!!!!! :((((

 

Nå har hun ringt en mann som skal komme å synge i kirken, og hun sa hun hadde spurt om han kunne synge "you raise me up".....GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!

 

UTEN å spørre meg eller sambo om vi vil det samme. Jeg sa jeg ikke ville ha noen mann som kommer og synger u raise me up, og da blir hun dødelig fornærmet og sier hun ikke synes det er noe kjekt når jeg er så negatvi og utakknemlig.

 

Faen heller, dustekjerring, vurderer stikke til byfogden og gifte meg UTEN henne tilstede eller noen andre enn 2 vitner tilsted, men det er vel å trekke det litt langt...jeg kunne gjerne giftet meg hos byfogden, men sambo vil ikke.... Kan ikke akkurat si vi svever av lykke på en rosa sky om dagen av lykke med null søvn og 2 små i hus, og bryllupet i sommer et ikke akkurat noe vi snakker om hver dag og gleder oss villt til..og men min mor gleder seg, kjøpt seg kjole og ordnet masse greier, hun ordner og fikser ALT! Uten å høre om det er ok for oss. Forrige uke ringte hun å spurte om vi skulle sende ut invitasjoer snart...eh...hallo, nei, har ikke tenkt til det akkurat. Tenkte sende ut i mars ca, gifter oss i juli. Men jeg bare sitter og venter på at hun sender dem ut for oss...aaaaarg!!! Frister å stikke til byfogen og gifte oss uten at hun vet det ja, og slippe hele jævla styret rundt alt.

 

Phu. Sint ja, godt å få det ut. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir frustrert og irritert, selv om hun sikkert mener det godt......det er jo tross alt deres dag og dere som skal gifte dere......IKKE hun.

Da broren min skullle gifte seg så blandet svigermor seg så mye inn at det "ikke ble dems" bryllup, men hennes....alt ble så MYE MER enn hva de hadde tenkt seg.....det resulterte i mye tull frem og tilbake om de skulle stikke av til utlandet og gifte seg i hemmelighet uten noen rundt seg.....

Til slutt giftet de seg på samme dato som de først hadde tenkt, men hos fogden istede for kirken, og hadde et enkelt selskap....selvsagt ikke helt uten svigermor sin innblanding.

De ble fornøyd med dagen til tross for alt som hadde skjedd.

 

Jeg skal selv gifte meg i juni....men for min del er det motsatt...min mamma kan ikke se ut til å bry seg mindre.....hadde vært koselig med litt entusiasme.

 

Ønsker deg lykke til iallefall ;o)

Skrevet

har du proevd aa prate med henne eller?? Jeg ville nok sagt i fra at ja jeg vet dere betaler osv, men det er min spesielle dag.>Setter pris paa hjelp, men vil planlegge selv, sa kan jeg be om din hjelp om og naar jeg trenger det osv..?

Om du da forteller henne hva du har i tankene osv, saa kanskje hun skjoenner litt mer..Moedre kan bli litt revet med av og til

Skrevet

For å si det sånn, vi kommer nok ikke til å si noe til noen foreldre i det hele tatt før lokale er booket, seremonien planlagt (vi skal lage vårt eget opplegg der), gjestelisten satt opp og menyen bestemt...

Vi kjenner våre egne mødre såpass godt at vi vet at her må det nøye brannslokking til for at de ikke skal overta hele greia - hehe :)

Skrevet

ja, men er ikke så lett for oss å gjøre det samme når foreldrene mine betaler...

 

Ang å snakke med min mor, så nytter det ikke. Hun tar alt som kritikk, og bilr fornærmet for den minste ting, og kan være sur i 10 uker for en fillesak...så ikke så lett nei..:(

Skrevet

tatt i betraktning at de skal betale hele greia som du så smakfullt kaller det, så synes jeg faktisk at hun har lov til å blande seg. Om du ikke er tøff nok i trynet til å gi beskjed, samt at du sitter der med en sur mine mot din mor, og ikke akkurat gleder deg, så synes jeg ikke synd på deg.

 

stikk heller og gift deg på tinghuset hvis det er det du vil. Hvorfor skal du ha dette store bryllupet når du egentlig ikke vil?

Skrevet

herreguud. LITT missunnelig for at ikke dine foreldre betaler ditt bryllup????

Og du brooklyn, jeg GIR beskjed, men det funker ikke, for hun tar alt opp i verste mening og skaper seg vrang.

 

Mener du at frodi mine foreldre skal betale, så skal de bestemme hvordan vi skal ha det? Det er VÅRT bryllup om de betaler eller ikke, så har ikke de rett til å bestemme. Hun har sagt det står 100.000 på en konto til bryllupet, og da må jo vi få velge å bruke hva VI vil, så lenge vi holder oss innenfor budsjettet?

 

Hva om du stikker og gifter deg på tinghuset, og feire det hele med juice og et stykke kake, så slipper du å bruke oppsparte midler du egentlig ikke har råd til

 

Stort bryllup? Hvem sa noe om stort bryllup??!?

 

Fortsett å være erkesosialist og stemme SV du, jævla missunnelige kjerring!!!!!!

Skrevet

Oj. . . .Noen som kanskje ikke har fått seg noe på lenge eller? hehehehe

Skrevet

Likevel bør du nok sette deg ned med henne for å snakke om dette. Legg heller planer sammen - selv om hun betaler er det jo deres bryllup! Våre kommer nok også til å spytte inn litt, blir en form for spleiselag tenker jeg.

Skrevet

Synes du virker ganske utakknemlig og bortskjemt jeg... ikke ta det ille opp, men jeg synes du bør vise din takknemlighet når de betaler hele bryllupet. Jeg synes også hun kunne spurt deg hvordan du ønsker det og spurt hva du behøver hjelp til. Det med sangeren i kirken var kanskje en overraskelse om hun håpet dere ville like? Jeg hadde blitt veldig gald for et slikt arrangement!

O du bør kanskje sende ut innbydelsene snart, mars er jo relativt sent mtp at juli er i fellesferien, mange bestiller ferie nokså tidlig.

Kommunikasjon er et sikkord, og ikke vær utakknemlig, det tjener du ikke på

Skrevet

Vi får oxo en del hjelp med penger til bryllupet, men har hittil ikke blitt overkjørt en eneste gang. Det er heller de (både mine og svigers) som spør hvordan vi vil ha det, og handler ut i fra det. Vi spør de mange ganger om råd, og hva de synes, men til slutt er det vi som bestemmer.

Mye av dette handler om kommunikasjon, dere burde rett og slett snakke ut! Bedre at moren din er sur en liten periode enn at dere får bryllupsdagen ødelagt!!! Del dine tanker for dagen med henne, og sammenlign med hva hun synes. Så kan dere jo møtes på midten...

Skrevet

Jeg må si jeg skjønner både HI, og andre som har kommet med meninger her.

 

For det første så kan jeg ikke fordra sangen "you raise me up". Så hadde min mor booket inn en til å synge den så hadde jeg sagt det var glømmesak, med mindre han sang en sang jeg og min kommende mann hadde valgt.

 

Skjønner godt at du er frustrert over at din mor "kjører" over dere, men ut i fra det du skriver så virker det på meg som hun prøver å lage i stand det bryllupet hun ikke fikk ha selv, og tror at du ønsker det samme.

Jeg vet hvordan det er med en som tar alt man sier feil, har en bestemor som blir drit skuffet, og kan klage på noe i ett helt år viss noen skuffer henne.

Men viss man setter seg ned og snakker med henne og sier det ikke er vondt ment så går det som regel greit.

 

Hos meg er det omvendt enn hva du har det. Svigers engasjerer seg ikke overhode... Det og er veldig skuffende.

Mine foreldre bidrar og hjelper, men ikke hans.

Sambo sier vi må spørre de om ting, så de føler seg inkludert, men jeg har invitert de med på alt mulig, og vist de ting til bryllupet, og de bryr seg minst....

De er bare opptatt av at de skal bli besteforeldre til svogers sin unge om 2 uker...det er alt det går i hos oss...

 

Så vet åssen det er på begge sider. Som de andre jentene skriver; kommunikasjon er stikkordet her!!!

 

lykke til. Håper du snakker med henne og får dagen som du vil, ellers kommer du bare til å angre og irritere deg over det på den store dagen. Bedre å la henne surmule noen dager, bryllupet vil hun ikke gå glipp av uansett...

Skrevet

Tøft av deg å være anonym og svare et innlegg på denne måten eller? Kan jo være at noen klarer å forholde seg normalt til foreldrene sine eller tenke gjennom ting på forhånd uten å oppføre seg som unger??? Kan ofte ikke få i pose og sekk, vi visste hvordan det kom til å bli med foreldre/svigerforeldre og betalte alt selv - hadde ikke så stort budsjett som dere, men et vellykket bryllupp ble det. Når foreldrene dine har spart opp 100.000 kroner synes ihvertfall jeg det er rett og rimelig at de får endel ord med i laget. Er det SÅ ille kan du jo bare avlyse, dere har jo ikke sendt ut innbydelser??

Skrevet

jeg svarer brooklyn nett på samme måte som hun svarte meg. Med samme usaklighet og ting tatt ut av luften... Så det så.

Om det er tøft av meg eller ikke kan jo du få velge selv, men jeg har vært anonym siden jeg skrev HI, og jeg viser ikke plutseig nicket mitt da kun fordi brooklyn og andre missunnelige hormonelle kvinnfolk mener jeg er utaknemmlig og bortskjemt.

 

Jada, vet vi kan avlyse. Men når de har sagt de skal betale bryllupet så var det ingen betingelser ved det, at de skulle ha rett på å være med å bestemme. Jeg føler meg kjøpt. Jeg nekter å føle meg kjøpt. Om de vil gi oss bryllupet som en gave så er det greit, men å "kjøpe" meg og min samboer, altså ved at de skal planlegge og bestemme og at jeg og min samboer bare er to puslebrikker som skal gifte oss, det er ikke aktuellt. Om minr foreldre har så JÆVLI mye de har lyst å planlegge, og mye penger å bruke på det, så kan jo de evt heller fornye eksteskapsløftene sine, enn å pluteslig skulle bestemme alt for oss.

 

Min mor skal bestemme meny. Hun skal bestemme vin. Hun skriker og hyler i alle sammenhenger når hun ikke får det som hun vil. hun kan reise seg i et selskap og ødelegge alt dersom hun blir fornærmet for noe. Det hjelper ikke snakke med henne.

 

Det som gjør meg forbannet er at hun "sniker" inn ting hun bestemmer hele tiden. Og når vi sier vi ikke er enig så kommer hun med et "jeg vet best"...arg. :(

 

Ser at noen ihvertfall her skjønner frustrasjonen med at sanger bare er bestillt til bryllupet uten meg ellers sambos samtykke. Om noen av dere hadde blitt glad, so what, vi blir ikke glad. Det er ikke en overaskelese til oss fra min mor. Det er fordi hun skal bestemme. Fordi hun liker å bestemme. Fordi hun er slik.

 

I følge noen her inne så er det altså bare til å avlyse om jeg ikke liker alt hun bestmmer. Det er ikke det det handler om. Men det handler om at hun skal bestemme alt. Og om dere ikke klarer skjønne det, og mener at jeg er bortskjemt, så har ikke dere skjønt hva det handler om her.

 

HI-(hi-hi-hi. HAHA.)

Skrevet

Veit akkurat hvordan du har det, har hvert gjennom det samme selv.

Vi vurderte å gifte oss og dette blei nevnt til mine foreldre, 4 dager seinere er alt planlagt.

Dem har bestemt dato, bestilt kirke, mat, sett på lokale, bestillt musikk og sett på kjole (til meg!!!!) og den måtte jeg bare ta om dem skulle sponse noe i hele tatt.

 

Vi brå-gifta oss på kontoret i juni samme år uten å si noe før det var gjort. Åh.... dæsken for en oppstandelse :)

 

Dette er noen år siden nå da, jeg er skilt og skal gifte meg igjen. Skal si alt er annerledes denne gangen ja.

 

Skrevet

oisann så sint!

 

Til informasjon, så er jeg voksen nok til å betale for mitt eget bryllup, men ble selvsagt veldig glad da mine foreldre betalte for dekorasjoner og blomster og buketter. Og mine svigerforeldre kom med en pengegave å 10 000. Tro det eller ei, det er veldig mange som faktisk klarer å betale for et bryllup, og det uten å blakke seg helt.

 

..og siden vi er i det usaklige hjørnet, så nei, jeg giftet meg ikke på tinghuset med juice og kakestykke, men hadde utendørs vielse og festen i et stort telt i hagen til mamma og pappa. Og de 90 000 det bryllupet kostet, det betalte vi etterhvert som regningene kom.

 

Ro helt ned i svingene her. Det jeg forsøker å formidle, er at hvis du synes det er så grusomt at moren sin skal bestemme alt, så takker du nei til tilbudet om penger, og sier heller at du vil betale selv og gjøre det på din måte, slik DU vil.

 

De har ikke rett til å bestemme, nei, men hvis det er deres penger som blir brukt og de føler at tiden løper fra dere fordi ting ikke skjer, så ser jeg faktisk logikken i at de vil få valuta for pengene sine. og at de booker sangere og snakker om invitasjoner. hvis du ikke vil de skal ta affære, gjør alt dette selv! Book er sanger. Send ut invitasjoner, bestill mat og lokale, alt det der, så slipper moren din å stresse og kave seg opp. det er det mødre gjør.

 

har du ikke råd til å betale for ditt eget bryllup? Da foreslår jeg at du enten venter til du kan betale det selv, eller at du vokser opp og takker og bukker for et bryllup på 100 000 kroner.

 

..og forresten er jeg ikke erkesosialist, stemmer ikke sv og er heller ikke en jævlig misunnelig kjerring.

 

..jeg er voksen nok til å si ifra og bli hørt, har god økonomi, stemmer høyre, og er superskjønn og grei. Men sånne som deg, de irriterer meg.

Skrevet

Hvem er så sånne som meg da? hvilken bås hører vi til i?

Hva vet du om meg? Hva gjør at du kan dømme meg som du gjør, og så samtidig si at du er superskjønn og grei? UTEN å vite noe som helst om meg, annet enn at mine foreldre betaler bryllupet mitt (som jeg så smakfullt kaller det), og at det plager meg at min mor overkjører totalt?

 

Hvorfor i all verden irrterer dette deg?

 

 

Skrevet

sukk.... fordi du går rett på personangrep og kommer med usaklige antakelser om politisk tilhørighet, kaller meg jævla kjerring og er i det store og hele svært lite mottakelig for andres meninger.

 

Hva ønsket du å oppnå da du la ut innlegget om din mor? At alle skulle pisse deg opp etter ryggen og si at din mor var urimelig og dum? Og at du hadde rett?

Det får du ikke av meg, men ikke et eneste sted i innlegget mitt var jeg usaklig og nedrig. Og det var du i ditt svar. Det er "sånne som det" som irriterer meg. De som legger ut innlegg og blir sur og forbanna og irrasjonell når svaret ikke lever opp til forventningene.

 

Godt nok svar?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hei på deg.

 

Skjønner godt at du blir veldig frustrert ja.... Selv om det er de som betaler så er det tross alt deres bryllup.

 

Hva med å sette seg ned og prate med henne saklig om dette. Fortell henne hva dere ønsker slik at dere kan bestemme dette sammen. Men husk å høre på hennes meninger også og kanskje gå med på noen kompromisser?

 

Håper det løser seg for dere!

 

Lykke til!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Leste alle innleggene etter at jeg skrev dette her. Mange meninger rundt dette, men til syvende og sist er det deres dag. Enig om at det kanskje er bedre at hun blir sur nå enn at hun ødelegger dagene deres.

 

Hva med å prate med din far? kanskje han klarer å roe ned din mor? evt få med din samboer som støtte når dere prater om dette slik at han også kan få kommet med noen kommentarer om hva dere ønsker og støtter deg?

 

 

Skrevet

jeg ble helt sjokkert jeg....når jeg leste hvordan du svarte på innlegget til stakkars Brooklyn.... Du må jo være helt gal i hodet ditt?

Skrevet

Syns vel at hun overreagerte på å svare Brooklyn slik. Men, kanskje mest av alt, så er det bryllupsnerver.

 

Jeg ville ha pratet med de jeg- dette er DERES bryllup, og dere skal gjøre det som faller dere best!

 

Vel og greit at vi fikk 70000 av svigers, og dekket resten selv (rundt 30/40000), men dermed ikke sagt at de var med på planleggingen av kirken, sanger, mat og slikt. Hadde vært noe annet om vi hadde spleiset på det.

 

ta en prat du, pleier å hjelpe!

Skrevet

Himmel og hav, HI Din syting og klaging er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Bortskjemt du, eller? Fyttirakkern. Skamme deg, skulle du! Hvis man får dekket et helt bryllup til 100 000 så bør jammen meg giveren få ha et ord med i laget, ja!

 

Du er sikker på at du bør gifte deg, med den fjortiss-innstillingen din? Bli voksen og snakk med mora di, som et voksent menneske til et annet menneske! Smålig holdning har du! Og du ventet at alle skulle si"Stakar......" Kvalmt!!!

Skrevet

Støtter fullt og helt anonyme innlegget som kom til slutt her. HI er smålig og uforkammet, for ikke å si utrolig bortskjemt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...