Gå til innhold

Jeg skal gifte meg i Roma ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra!

Noen som har noe erfaring med å gifte seg i utlandet?

Hvordan gjør man det med brudekjole, bilder, forlovere, selskap hjemme etterpå, evt gaver???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter jeg. Vært kjekt å høre om noen har erfaring med dette.

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke noe erfaring med å gifte meg i utlandet, men vi skal gifte oss i Paris :) Har tenkt å finne meg en slags selskapskjole som jeg kan bruke under vielsen. Søkte litt på nett og fant en norsk fotograf som bor i Paris, har avtalt tid med henne. Hun skal ta bilder av oss under og etter seremonien. Forloverne blir ikke med til Paris, ønsker ikke å ha de med på bryllupsreisen, hvis du skjønner :). Skal være 1 uke i Paris, så det blir liksom bryllupsreise og vielse i ett. Når vi kommer hjem igjen så skal vi ha selskap med nærmeste familie + forloverne. Eventuelle gaver vil vi åpne i forbindelse med selskapet vi skal ha når vi kommer hjem.

Skrevet

Spennende! Høres ut som om du har det klart. Har prøvd å søke litt på nettet, men ikke funnet noe om bryllupp i utlandet/Italia. Har du hørt med ambasaden?

Hvor lenge etterpå skal dere ha festen for resten av slekta da? Legger dere ut en gaveliste?

Og vet de andre at dere skal gifte dere, eller er det en overraskelse.

Hmm, det ble mange spm:)

Skrevet

Hei igjen!

Det står vel gjerne litt om bryllup i utlandet på ambassaden sin hjemmeside, eller sjømannskirka.

Fest for slekta (nærmeste familie, så det vil si maks 10-12 stk) ei uke etter vielsen. Dvs vielsen er på en fredag, og så selskap lørdagen i uka etter. Siden vi har vært sammen, og bodd sammen, ganske lenge, så føler vi egentlig at vi har det meste av sånne ting som en ønsker seg til bryllup. Kommer til å ønske oss penger, men har snakket om at det kanskje er lurt å legge ut ønskeliste på glassmagasinet eller tilbords også. Det er sikkert flere som heller vil kjøpe en liten ting enn å gi penger, å da kan det jo være greit å "bestemme" litt selv :). Unngå å ende opp med 10 brødristere liksom...

I juleferien fortalte vi til foreldre, søsken og venner at vi skal gifte oss, så det blir ingen overraskelse nei. Var mest spent på hvordan foreldre og søsken ville reagere på å ikke få være tilstede på selve dagen, men de tok det bra og ble veldig glade :)

Skrevet

Sikkert greit me ønskeliste, ja, for folk vil jo sikkert gi en gave. Hadde jeg også gjort, dersom noen jeg kjenner hadde giftet seg på denne måten.

Har tre jenter jeg, som kanskje vil bli litt skuffet, for de har vært brudepiker før, og vil nok gjerne vært det for oss også. (De to største). Lurer derfor på å ta bilder hjemme, slik at de kan være med, i finkjolene sine.

Skrevet

Ja, det går jo an, å ta bilder når man kommer hjem mener jeg. Vi tenkte på dette vi også, for var ikke helt enige med fotografen i Paris angående pris.... Hadde da tenkt å bare få søstra mi til å ta bilder før selskapet, for da skal vi ha de samme klærne på. Men vi fikk et bedre tilbud av fotografen, så slo til.

Når skal dere til roma og gifte dere? Vi gifter oss i september, det blir gøy :)

Skrevet

tror kanskje det blir sept, med oss også. har forlovelsesdag den 15. og det er lørdag så det hadde vært litt gøy.

Hvordan kom du i kontakt med ambasaden i paris? Og fotograf osv? Har du med kjole hjemmefra?

Skrevet

Jeg var inne på ambassaden sin hjemmeside, og der sto det hvem en måtte kontakte for å reservere tid. I Paris har de kun vielser på fredager, 4 stk hver fredag. Siden vi akkurat har kjøpt hus som skal pusses opp, tenkte vi å gifte oss tidligst i september, for å få tid til å spare opp litt penger først. Da vi kontaktet ambassaden i slutten av november, var september helt opptatt. Tenkte da og vente til juni 2008 siden vi har 5 års forlovelsesdag da, men syntes også det var litt lenge og vente når vi først har bestemt oss for å gifte oss. Heldigvis var det noen som hadde reservert tid i september som trakk seg, så da fikk vi den allikevel :)

Inne på sjømannskirken sin hjemmesiden fant jeg e-postadressen til en fotograf de anbefalte i forbindelse med bryllup.

Skal ha med kjole hjemmefra ja. Tenkte å gå på kjolejakt om et par uker. Er spent på om jeg finner en jeg liker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...