Gjest Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Det synes iallefall jeg, selv om vi har fått en liten baby så er vi flinke til å finne på ting bare oss to. Vi prøver og gå på kino, resturant eller en bytur to ganger i måneden. Vi bruker den nærmeste familien som barnevakter, og vi har IKKE dårlig samvittighet for at vi tar vare på forholdet vårt, det er kjempeviktig, vi for det bedre og dermed for babyen det bedre også! Vet om så mange forhold som har tatt slutt fordi foreldrene aldri finner på noe sosialt , men bare bruker tid hjemme med babyen.... Vi har behov for egen pleie for forholdet selv om vi har blitt foreldre...det har alle godt av :-)
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Vi er kjærester hele tia. Flørter under frokosten, leier i hånda når vi triller vogna. Å spiser god mat når unga sover... Å når unga blir litt større slår vi ut håret i lag og sover å koser oss hele neste dag. Man kan virkelig være kjærester i akebakken med 3 små også...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Jeg blir så oppgitt nå jeg leser sånt. Greit det er viktig å være kjærester,men hvorfor skal man stue bort barnet sitt for å få mulightet til det? Merker jeg blir skikkelig irritert,tydelig at dere ikke helt har skjønt hva det innebærer å være foreldre. Det er DERES barn og det er DERE som skal ta vare på h*n. Ting forandre seg og derer må være kjærester på en annen måte en før. Når man har satt et barn til verden har man et ansvar,ting forandre seg,man må gjøre ting på en annen måte enn før. Barnet kommer først,ikke kjæreste tid og kjæreste td kan man ha når barnet sover. Syntes det er ganske uansvarlig jeg da,at dere setter h*n vekk 2 ganger i mnd fordi dere skal tenke på dere selv,egoistisk rett og slett. Er ikke dere som kommer først nå lenger.
Sivalur Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Hehe. Jeg blir oppgitt når jeg leser sånne svar (fra en anonym som vanlig...) "stue bort" ungen?? Besteforeldrene er sikkert kjempeglade for å være barnevakt!! Sånn er det her hvertfall. Vi har ikke vært ute så ofte som 2 ggr hver måned, men en gang iblant blir det, og besteforeldrene jubler når de får lov å passe den lille skatten sin! Da blir han dullet masse med da... kjekt for både de og han.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 vi koser oss masse som kjærester både med og uten småtten! EElsker å sitte i armkroken til mannen min å se på poden som ende vender stua, og utforsker krinkler og kroker! samtidig så er det deilig ta en tur ut og spise middag bare oss to også! og til anonym!!! Greit at vi har satt barna våres til verden for å ta vare på dem selv...men hva når barna må i barnehage eller til dagmamma..er det også FYFY??? Skjønner ikke helt denne holdninga di! synes nesten litt synn på barna dine når de får barn som vil på besøk til bestemor...-nei!!! dere får ta dere av barna deres selv...dette har jeg INGENTING med å gjøre!!! Tenk deg om neste gang du svarer!!
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Yes, blir oppgitt jeg også av denne anonym, at hun orker og bruke energien sier jeg... Herregud, setter hun vekk?? hehe:-) Det hørres ut som vi setter henne vekk på loftet og går ut ! Mamma bor like rundt svingen og hun elsker og passe lille jenta vår:-) På lørdag skal hun være barnevakt og hun gleder seg:-)
ScaryMama Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Snakk om å sette ting på spissen! Det er vel ingen som "stuer" bort barna sine??? Det er snakk om å la barna bli passet av familie! Besteforelsdrene til Nikoali har kjempe lyst til å tilbringe til sammen med han. Han er veldig vant med besteforeldre og tilbringer masse tid sammen med de. Derfor er det ikke noe problem å la han bli passet av dem en liten stund, hvis det er behov for det. Ja selvfølgelig kan man være kjærester sammen med babyen, men som jeg skrev i et tidligere innlegg så blir oppmerskomheten veldig rettet mot babyen, og man glemmer fort det å være kjærester med hverandre. Jeg er sammen med babyen min nesten hele tiden, han sover til og med i sengen vår og vil ikke legge seg alene. Når han sover på dagen så bærer jeg han rundt i sjal, han vil ikke sove alene da heller. Jeg syns det er kjempe koselig å kunne møte hans behov på alle områder, men da er det også greit å kunne overlate han til mamma en gang i blant slik at jeg får litt tid sammen men mannen. Jeg vet at jeg er en god mor, og det er synd at mange er så kritiske til de valgene jeg gjør både som mamma og kone. Jeg gjør i hvertfall så godt jeg kan, og det som jeg mener er riktig for oss. Og hele tiden gjør jeg det med en respekt for de som velger å gjøre ting annerledes enn meg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #9 Skrevet 15. januar 2007 Poenget er ikke at de aldri skal få lov til å være hos besteforeldre,men jeg syntes 2 ganger i mnd er ganske mye! Og barnehage eller dagmamma og barnevakt fordi mamma og pappa skal ha "alenetid" er to vidt forskjellige ting. Ok,kanskje synd på mine barn fordi de aldri er hos sine besteforeldre,men er litt vanskelig når de ikke lever. Og jeg er ikke redd for å ha barnevakt for mine små,men det er ikke 2 ganger i mnd...
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #10 Skrevet 15. januar 2007 Klart man er kjærester sammen med ungene også Man tar jo vare på forholdet da også. Men av og til er det viktig å bare være voksne også.Og bare kjærester. Og jeg tror ikke at folk "stuer" bort ungene for å være kjærester. Besteforeldre, tanter og onkler vil veldig gjerne ha barna for seg selv innimellom. Ungene er da mye mer moro og greie å være sammen med uten foreldrene. Det er en vinn vinn situasjon. Besteforeldrene og ungene får tid sammen, og foreldrene får tid sammen.
2prinsesserogbim Skrevet 15. januar 2007 #11 Skrevet 15. januar 2007 barna har godt av å vere me foreldra sine, men de har også litt godt av at foreldra kan gå ut å kose seg ein gang i blant.. vi har bare vore ute ein gang og det var på julabord, måtte heim igjen da fordi jenta berre grein og grein og besteforeldra klarte ikkje roe ho, fordi me aldri hadde vore vekke fra ho.. den var gøy å komme ut litt.. har ikkj evore ute etterpå, men det kommer nok. nå skal eg og sambo begynne å trene sammen og da skal vesla vere hos sine besteforeldre fordi dei ønskte det. det er ikkje lett for oss å gå fra ho. men me har gått av da alle sammen, så lenge det ikkje blir ofte. er kjekkere for oss å kose oss når det ikkje blir så ofte.. men me koser oss masse heima me knøttet, leier hender når me går tur. koser me jenta. når jenta sover ser me film og sitter i armkroken.. det er koseli.. eg har ingen behov for å gå ut å drikke og sånn.. men ein sjelden gang er det nok litt deilig. klart det er viktig å vere kjærester, både for vår og jenta sin del. jenta fortjener å ha lykkelige foreldre og foreldre som kan ta vare på ho.. men eg meiner det må ver lov å gå ut å kose seg ein gang i blant, berre me måte.
Brillemamma Skrevet 15. januar 2007 #12 Skrevet 15. januar 2007 Det er viktig for barna også at foreldrene får alenetid innimellom!! For det er best for barna om foreldrene holder sammen, er det ikke??? Og som HI sier, mange forhold går dunken fordi foreldrene ikke gjør noe sammen, uten barna! Både foreldre og barn har godt av LITT tid fra hverandre innimellom!! Kom ikke og si noe annet!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 15. januar 2007 #13 Skrevet 15. januar 2007 jeg skjønner ikke hvofor det skal være to vidt forskjellige ting å ha barnevakt for å ha alenetid, eller barnevakt for å gå på jobb! Du "setter da bort" ungene ved begge deler...gjør det ngene noe bedre om du mener du har en god grunn?? vell. jeg mener ihvertfall å låne han bort til bestemor et par timer er en vell så god grunn til å bruke barnevakt, som det å ha barnevakt for å gå på jobb! hovedårsaken til skillsmisse er små barn... da synes jeg det er viktig å fortsette å bygge på forholdet etter at barna er født! Jeg synes selv det er mye lettere å slappe av når småen er hos bestemor, for han har att en del problemer med søvnen, så på kveldene har vi ofte hatt en grinete og trøtt gutt! Når bestemor ringer å såør om hun kan ha han en kveld så takker vi gjerne ja! Da får vi muligheten til å hente oss inn, og slenge oss på sofaen å nyte stillheten!
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 15. januar 2007 #14 Skrevet 15. januar 2007 Åh merker jeg blir så musinnelig på dere som har besteforeldre til barna deres;) Noah har 3 besteforeldre men det er ikke hel "gode" så aldri i verden om de får passe han. Enig i at det er viktig og få kjæreste tid,men syntes 2 ganger i mnd hørtes mye ut,men det er sikkert fordi jeg ikke har den muligheten selv:) Som moren min sa da hun levde: Når man får et barn så er det ikke bare foreldrene som får barn,men det er hele familien,alle vil så gjerne ha en liten del:) Barna har godt av å være sammen med andre også så de ikke blir enstøinger som bare vil ha mamma og pappa (sånn som sikkert min blir hehe) Vi er ikke så flinke med kjæreste tid,er så sliten når Noah har lagt seg så da blir det mest soffa avslapping hver for oss... Nyt det og vær glad for at barna deres har andre rundt seg:) Heldiggriser som dere er;D
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 15. januar 2007 #15 Skrevet 15. januar 2007 Jeg huske når jeg var liten.. Mine foreldre var ikke så mye ute, så vi savnet faktisk å få reise til besteforeldrene over natta! Vi var jo masse hos de, alene og sammen med foreldrene, men husker at jeg hadde lyst til å gjøre det mer. Det er liksom noe spesielt med besteforeldre, og hvis både barna og foreldrene kan få en flott kveld ut av det, så hvorfor ikke?! Jeg kommer ihvertfall ike til å ha dårlig samvittighet når jeg skal begynne å bruke de som barnevakt! Og til alle dere som er anonyme, hvorfor gidder dere å ha så vanvittige meninger når dere ikke står for de med navna deres??
carinamor;) Skrevet 15. januar 2007 #16 Skrevet 15. januar 2007 trur du som skreiv 3 innlegget, anonym. bare er sjalu jeg. for at virkelig kjærstepar tar seg tid og koser seg sammen.kanskje du ikke har det sånn selv? heh, jaja uannsett. barna våres får helt sikkert masse nok av kjærlighet=) synes ikke du bør bekymre deg over det.
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 15. januar 2007 #17 Skrevet 15. januar 2007 Helt enig med deg Renate&Nydelige Christina
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #18 Skrevet 15. januar 2007 Vi koser oss masse hjemme alle 3 vi Kan godt finne på ting selv om man har en baby, vi tar med Teodor på det meste vi Tar oss en tur til en av de større byene rundt her vi bor, spiser ute, shopper litt Svigermor maser om at sambo og jeg skal være mer alene, sånn at hun får være barnevakt Mangler aldri barnevakt, men jeg liker best å ha lillemann sammen med meg Er såklart godt å bare være kjærester litt også, ta en tur på kino eller noe, men det blir jo stort sett lillemann vi snakker om Er man blitt foreldre, så vil aldri hverdagen som et par mer bli det samme
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 15. januar 2007 #19 Skrevet 15. januar 2007 Jøss- anonym som skrev over her kan da ikke være riktig vel bevart?? Det er utrolig viktig at foreldrene også har tid sammen og får slappe av. Lykkelige foreldre = lykkelige barn tror nå jeg! Her i huset er det svigermor som spør pent om hun får lov å passe lillegutt en dag ca annenhver uke og det får hun lov til dette er på dagtid og jeg får da endel timer alene for megselv! Vi bor jo rett i nærheten av hverandre. Jeg ser ikke noe galt i dette- bestemor er fornøyd, baby er fornøyd og mamma er fornøyd .. Hvis man ikke lar besteforeldre passe babyene fordi man er redd de skal falle fra - ja da hadde ikke jeg turt stå opp om morran.. TENK på alt som kan skje.. hallo lissssom?!
mai mammaen til to Skrevet 15. januar 2007 #20 Skrevet 15. januar 2007 jeg må si meg enig med anonym over her jeg.. jeg og sambo gjør jo ting sammen vi og... har mange koselige kvelder hjemme.. mens hun sover.. men de aller fineste øyeblikkene har vi når vi sitter å ser på datteren vår sammen.. og snakker om hvor heldig vi er som har akkurat henne. Vi har 3 par med besteforeldre som maser og maser om å få passe henne.. det samme gjør 7 par med tanter og onkler..De skal nok få passe henne etterhvert...(mamma har passet henne to ganger.. da har hun gått tur med henne hjem til seg så har jeg hentet henne etter 2 timer)... men vi liker faktisk å ha henne med oss vi når vi skal noe.. selvfølgelig er det kjekt å bare være alene..men man vet jo at det blir anderledes når man får barn... jeg kan aldri bli så stolt over samboeren min som når jeg ser han skifter bæsje bleien på datteren vår. Han gjør det så forsiktig og nøye.. smiler og ler til henne.. jeg syns sånne ting er viktig i forholdet vårt i allefall..
mai mammaen til to Skrevet 15. januar 2007 #21 Skrevet 15. januar 2007 smelycat men da var dere jo "store"... ikke under 1 år liksom...
msom Skrevet 15. januar 2007 #22 Skrevet 15. januar 2007 Enig, viktig å være kjærester og finne på ting sammen, men jeg synes også det er viktig at kjærester/foreldre har en hobby hver for seg og, jeg går og trener med en venninne og når jeg passer barnet går han på karate feks, viktig dette og, greit å ikke være sammen hele tiden.
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 15. januar 2007 #23 Skrevet 15. januar 2007 Mamsen! Poenget var jo liksom at man har det bra og godt og trygt hos besteforeldre, så når alle er fornøyde med ordninga, hva er så galt med at besteforeldre passer på ungene da?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #24 Skrevet 15. januar 2007 Det heter Å være! Herregud, kan det være så vanskelig????
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #25 Skrevet 15. januar 2007 Enig at det er viktig å være kjærester, men det klarer vi fint hjemme. Vi har lang kveld sammen etter at jenten er lagt. Vi spiser gode middager og ser film istedet for å gå på kino. Men hver sin smak... men jeg mener at barna har godt av å være litt hot andre også, men hun har ikke vært hos andre på overnatting enda. Kun på dagtid. Hun er 6 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå