Lotta med novembergutt Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har blitt invitert til kaffe i 3 bryllup i mitt liv, og har alltid synes det var litt trist egentlig. Du kommer sent, når de fleste har litt alkohol innabords, talene er hold, bruden har fått all sin oppmerksomhet, gavene er blitt sett osv... Det er faktisk få som i det hele tatt legger merke til at du kommer. I de bryllupene jeg har vært i middag har jeg, for å være helt ærlig, aldri lagt merke til når eller om kaffegjestene kom. Er det flere som føler det slik? I mitt bryllup kommer jeg heller til å spare inn litt ekstra på mat, lokaler, og ellers der jeg kan, for så å invitere alle til middagen. Og de jeg er i tvil om lar jeg heller være å invitere. Heller det enn bare til kaffen... Har jeg en urimelig tankegang, eller er det noen som er enige?
Maud Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Jeg er enig med deg. Jeg liker ikke å være kaffegjest og komme inn i en fest som allerede har "satt seg" og der de viktigste punktene er unnagjort. Derfor ba vi heller ingen til kaffen da vi giftet oss. Jeg er mer stemt for en vennefest etterpå, en annen dag, dersom det er noen det ikke er plass til, man ikke har råd til osv.
Én til Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Helt enig med deg, bananskall! Heller litt færre gjester som får være med på hele moroa fra begynnelse til slutt. Sparetips: Dropp f.eks. fri bar, gi et par bonger til hver - der kan du spare noen tusenlapper lett. Og nå som brudeparet ofte står for alle utgiftene selv, er det ingen gjester som kommer til å reagere på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå