Gå til innhold

:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heii..Jeg vet ikke omm det jeg opplever nå er ett problem..men jeg vil dele det med dere uansett ;)

 

Jeg har hatt lyst på baby nå lenge :) Hadde planer om å ikke prøve så altfor lenge :) Tenkte att jeg ikke kom til å gru meg til fødsel eller noe :)

MEn det som er nå..Ei av mine beste veninder har akkuratt født..Å hun hadde mild sagt en J**li fødsel...Som varte i 26 timer..Å bare pressriene tok 6 timer!

 

Å nå har jeg fått skrekken..Så abselutt...Har mista lysten på baby kunn pga smertene hunn hadde! Jeg vet att det kan godt være min fødsel går mye bedre...men uansett :( Er så lei meg fortiden faktisk..pga att nå har ønske mitt gått bort :( Jeg så for meg omm att 1 års tid hadde jeg en liten baby selv...men nå..Tørr ikke å tenke tanken en gang.-..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei! Så trist..

Jeg skjønner hvordan du har det, jeg var så redd før jeg ble gravid, og hadde masse angst under svangerskapet. Men vet du hva!? Jeg klarte det!!! Fikk mitt andre barn i september, og fødselen gikk veldig bra. Fødte på ABC på Ullevål, brukte pust, akupunktur, massasje og varmt vann som smertelindring og det gikk veldig bra. Den første fødselen min var ikke noe hyggelig, men jeg skylder det på to ting: Jeg var veldig stresset og redd på FORHÅND, og det var min første fødsel.

 

Man sier jo at den andre er lettere.. men det var det flere grunner til for meg! jeg jobbet veldig mye med angsten ,.og da fødselen begynte følte jeg meg rolig og glad. Angsten forsvant, og da gikk fødselen bra..

 

Jeg dokumenterte min fremgang på film, og skal lage en dokumentar om fødsels angst. Kunne du tenke deg å være med?? Hvis du vil vite mer om prosjektet mitt kan du lese innlegget mitt her: "Film om fødselsangst".

 

Hvis du virkelig ønsker barn, ikke la angsten stoppe deg, den kan du få hjelp med! Det skjer når du er klar likevel..tror nå jeg:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off hørtes kjipt ut..

 

men det er heldivis veldi få som må ligge i smerter så lenge...

 

min første fødsel varte sånn ca 1 time m au au..å de fleste som er unge går det lett uten komplikasjoner..

 

men forstår du er redd.jeg kan fremdeles ikke fatte at vi i det hele tatt klarar å få en unge ut.

 

venter mitt andre barn nå og er oxo litt redd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,Håper på att det skal gå bra :) Har tenkt å lese litt bøker ang, pusting under fødsel o.l :) Har hørt bare du puster riktig så hjelper det mye på smertene :):) Meeen...Skal ikke prøve heelt enda ;)

 

hmm :) Jeg vet ikke helt :S Eer egentli ganske ung enda :) Men jeg skal lese omm det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg må bare si at det er ingen som ligger i 6 timer med pressrier, det er ingen fødeavdelinger som lar noen ligge så lenge så det høres ut som om venninna di har overdrevet akkurat den biten ganske mye spør du meg. Jeg ville ikke ha hørt så veldig mye etter på sånne skremselshistorier. Alle opplever ting ulikt og det hun synes var helt jævlig kan det godt hende at du hadde taklet helt utmerket!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg! Jeg vet så innmari godt åssen du har det. har holdt på sånn i åresvis! Hilsen " hvorfor akkurat meg!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...hun har sikkert hatt det ille altså, men ingen ligger med pressrier i 6 timer!!! Tror ikke du skal høre så mye på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jodda :) Fikk mlding kl.05.30 ca...med mora til veninda mi...nå begynder vi og presse...kl. 10.30 ble lille gulle født...(Sier hunn) Så det er ikke mulig aslå ? Synest det er litt rart att hunn vil lyge om noe sant ;) Men vil ikke krangle....hunn skulle egentli tas me keisersnitt...menn hode va halveis ute...nesa til gulle satt fast :P Så derfor blei d mye styr...Så d varte vist 6 timer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...