Gå til innhold

Dere som får utdanningsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva får dere? ser det er noen som sier de får en sum i mnd, hva går dere da? Vgs eller høyskole? Når jeg snakket med tk sa de at jeg fikk 3190 kr ved skolestart til bøker også fikk jeg dekket busskort, thats it!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du går en gratis skole, er det sikkert bare det du får. Men på skoler som koster, får du utbetalt en engangsum til skolepengene. Har aldri hørt om at det går an å få en sum i måneden. Jeg har i allefall fått utebetalt skolepengen og til bøker i ett.

Skrevet

Ja skolepenger vet jeg. Har bare lest om noen her inne som regner utd.stønad med hver mnd

Skrevet

Hei! I fjor fikk jeg 6400 kr pr måned, + 3150 eller noe til skolebøker. Grunnen til at jeg fikk så mye, var at jeg måtte flytte vekk for å ta det studiet. Da regnet de forskjellen på husleie jeg opprinnelig hadde og den jeg fikk når jeg flytta. Siden jeg bodde for 1000 kr hjemme, så fikk jeg såpass mye, siden den nye leiligheten kosta 4000 kr. I tillegg fikk jeg dekka flytteutgifter, strømutgifter og busskort.

Nå får jeg 2500 kr pr mnd. Får nå bor jeg i en billigere leilighet og deler strømutgften med en annen. Har bil, men får ikke dekket utgiftene der, siden jeg kan ta buss.

Jeg hadde ikke fått dekket noe, dersom de hadde hatt det studiet der jeg opprinnelig bodde.

Skrevet

Hvor mye kan man få i skolepenger da?

Skrevet

Jeg får ca 1500 hver mnd, men det er kjørepenger da...

Fikk også 7000 ved skolestart til bøker og skolemateriell... thats it:)

Skrevet

jeg får 1000 kr i mnd, det er for kjøringa.... ved skolestart fikk jeg 2600 kr til øker!

Skrevet

Jeg går høgskole og fikk 3200,- ved skolestart til bøker, og får nå 750,- til busskort hver mnd. Ikke no mer her heller!

Skrevet

jeg må bare spørre dere? hvordan klarer dere dere ellest? har dere stipend og lån? eller får mna os ved skole? har et åt igjen på vgs som jeg vil ta, men vil ikke ha over 80 tusen i lån!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...