Tiddelidu Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Etter endt permisjon skal jeg tilbake i jobb som sykepleier. Ønskelig er ikke mer enn 75% stilling. Der jeg ønsker tilbake til har tredelt turnus, dag, kveld, natt. Men så er jeg usikker på om jeg bør søke barnehageplass, evnt hvor mye? Kan jo risikere at enkelte uker har jeg ingen dagvakter og ikke behov for barnehage, andre uker har jeg 4.. Hvordan gjør dere det? Er det mer fleksibelt med en dagmamma? (har en veninne som ønsker å starte opp igjen som det) og evnt bruke svigermor hvis det "kniper".
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Vi er to sykepleiere i 2delt turnus. Jeg er hjemmeværende og aner ikke hvordan vi skal få det til å gå når jeg begynner å jobbe. Men her er mine tanker: Jeg har 50% og han 100%. Vi har bhg-plass 3 dager i uka. Jeg har fast fri 2 dager i uka, samme dager som ungene har fri fra bhg, med ett unntak. Den dagen vil nok mannen min ta perm uten lønn. Mye kan ordnes med fri faste ukedager når man har redusert stilling og med ønsketurnus er man kommet enda lenger. Likevel blir nok dagene preget av mye hei-i-døra, tror jeg. Kjedelig når man har ulik arbeidshelg, lite tid til familien sammen. Dette er veldig opp til arbeidsgiver om de vil satse på sine ansatte. Det sier mye om personalpolitikken deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå