LittleBee Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Koster det noe å bestille kirke? Og er følger presten med eller må vi ordne med det selv?
msas Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Hei, det koster ingenting og bestille kirken du sogne til. Men hvis du vil ha en annen enn den som høre til området må du betale. Er ikke sikker på hvor mye. Og det følge med prest, men dette er også valgfritt. Hvis dere har en prest som dere gjerne vil ha, koster det rundt 1000 lappen når han ikke "høre" til den kirken fra før.
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Jeg fikk beskjed om at det koster 500 kroner å gifte seg i en kirke innen den menigheten du sogner, og da skulle alt være inkludert sånn som blomster og prest. Også kostet det 1000 kroner for det samme om man ville gifte seg i en annen menighet.
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 I Hamar koster det 1500,- kirke inkl. kirketjener 980,- for organist og 835,- for prest....disse prisene er for de som ikke sogner til stedet.....men vet at det kan variere fra sogn til sogn....aldri hørt at blomster er inkl i noenting i kirken. Pynt av kirke er noe en ordner selv. Skal selv gifte meg i Hamardomen (Domkirkeruinene på Hamar) og der er leien 6000,- for 2 timer....så kommer prest, musikk og blomster utenom.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Stavanger Domkirke koster 2650,- + 900kr for presten = 3550,- Syns det er dyrt, men kirken vi hører til er så stygg. En av de moderne murstein-klossene - så vet dere som bor i Stavangerområdet hva slags type jeg mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå