Gå til innhold

dere som går skole??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal bli barne og ungdomsarbeier, så jeg må først ta helse og sosial vk1, gjennom nki koster dette

modul1:11600

modul2:14280

modul3:3420

så nå lurer jeg litt på vanelig videregående skole istedet.. men hvordan blir det når jeg er 24 år, å har gått formgivning grunnkurs, har jeg i det hele tatt rett på videregående skole?

Å hvordan skal det bli å gå i en klasse med bare yngre jenter, uten barn å sikkert lite til felles! Kan noen bare hjelpe meg å finne ut hva jeg skal.. blir helt forvirra her, å redd for å blakke oss helt med feil valg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på om du har krav på vanlig vidregående skole. Men Nki er jo sikkert ikke noe dårlig valg. Jeg går selv på Sonans privat gymnas.

Skrevet

Hei!

Du kommer helt sikkert inn på videregående skole. Men de fleste videregående skoler har et voksenopplæringsopplegg, ofte som barne og ungdomsarbeider. Så ring til nærmeste videregående skole og prat med rådgiver:) Helt sikkert et opplegg som passer for deg der, og på videregående er det gratis, i motsetning til NKI:)

Skrevet

Hei. Aftenskolen har muligens barne og ung.arb. som et komprimert løp. Og de har nettutdanning. Koster 10 000.

Skal kanskje ta noe annet hos dem, men har heller ikke helse og sosial, har bare det dumme formgivingskurset. Er ikke helt sikker på reglene der jeg, men du kan nok ta det uten grunnkurset. Er vel bare det at man trenger mye praksis før man går opp til prøven. Men den teoretiske prøven kan du ta uansett.

Skrevet

Jeg ville ha valgt vanlig vgs hvis du føler at du har tid til det i hverdagen. Du må jo trossalt møte hver dag. Men du kan jo gå opp som privatist, men som på lik linje med nki krever en del selvdisiplin fra deg.

Dersom du allerede har et grunnkurs, og har er fornøyd med karakterene dine i almennfag, så behøver du ikke ta disse på nytt. Det vil du spare en del på.

Skrevet

jeg går barne og ungdom nå... jeg er 20 år, har barn... alle i klassen min er 17, 1 som er 18.... men det går da vi skal jo bare gå på skole sammen :)

og at jeg har barn er ikke noe problem. lærerene er kjempeflinke til og ta hensyn for gutten min er mye syk og da får jeg gjøre ting hjemme osv.... jeg ville nok tatt vgs vis jeg var deg pga det er gratis :)

jeg hadde heller ikke rett på mere skoleplass men kom inn forde :)

Skrevet

Obs! Tar du det gjennom nks og flere andre privatskoler blir du ikke ferdig barne- og ungdomsarbeider. Det kvalifiserer kun for den teoretiske prøven. For å ta den praktiske prøven, må du ha jobbet innen området i 5 år. Og hvis du da klarer den praktiske prøven, blir du godkjent barne og ungdomsarbeider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...