Gå til innhold

kan noen studenter hjelpe meg litt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat blitt alene mor, skal på trygdekontoret i morgen for å søke om støtte forhold til skolegang. Jeg har funnet en linje gjennom nki jeg vil gå. Hva har jeg rett på? Dekker de skolen eller skal jeg høre på aetat? Søker jeg lånekassa etter jeg har bestilt kurset? Kan ikke bare noen gi meg en forklaring på rettigheter å tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel skal du på tk i morgen får du svar på det meste der!

jeg søkte stipend hos lånekassen etter jeg begynte på skolen,

det samme gjor jeg på tk, på grunn av de var nødt og ha papirer på hvor mye du betaler og at du går på skole..

jeg hørte at du ikke fikk det dekket vist det var over internett, men du gjør det:-)

lykke til med skolen da:-)

Skrevet

Først burde du ringe og bestille samtale med noen på trygdekontoret ditt.

Dersom du ikke har grad eller yrkestittel fra før av, har du rett på utdanningsstønad. Men trygdekontoret har stort sett som kriterie at skolen du søker bør være støttet av lånekassa,det regner jeg med nki er.

Når du søker lånekassa om lån og stipend, er det viktig at de får med seg at du er alenemor, slik at du får ekstra med stipend,dvs. utbetalt 7074,- i mnd (med fullt lån og stipend)og ved semesterstart får du utbetalt 18 840.Lån og stipend søker du om når du har fått bekreftelse på plass ved skolen.Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...