Gå til innhold

Ganske motløs nå... den har snudd seg igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha blitt overlykelige over at den lille hadde lagt seg i hodeleie den dagen jeg skulle til ytre vending, er det bare å konstantere at den har snudd seg igjen. Ikke tverrleie som sist, men seteleie. Skal på ny vending om noen dager. Snakk om nedtur.

37+1 i dag, og motet svikter. Vil ikke ha keisersnitt, så vending eller setefødsel er løsningen.

Gruer meg så sinnsykt. Noen med positive erfaringer ang vending og setefødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninnde som fikk beskjed av legen at hoder var festet. Da hun kom inn på føden fikk hun beskjed om at gutten lå i seteleie. Hun fikk litt panikk, men det gikk kjempe greit. Gutten kom ut i rekordfart. Hun mente at det var like smertefullt med baby nr 2 som kom "rett" vei. Forskjellen var at gutten måtte bruke pute i flere mnd etter fødselen pga hoftene.

Skrevet

Æsj, det var jo den biten da.. Hoftene til ungen.. Å, hvorfor skal det være så vanskelig denne gangen??

Skrevet

Min baby har også satt seg godt til i seteleie, men jeg skal ikke ha før i mars... Mine to første barn har lagt seg til i fødestilling i uke 25, så det bekymrer meg at babyen ikke viser tegn til å snu seg. Vet du hvordan en ytre snuing foregår? Og hvor stor prosent sjanse det er for å lykkes? Lykke til, det går nok bra!!! Apropos hofter, så kan det også gå bare bra for babyen, og dere får ekstre god oppfølging i så måte etter fødtselen...

Skrevet

Kun lånt erfaring:

Jeg har hørt om dette, og det er veldig forskjellig hvordan dette oppleves for kvinnen. En kvinne fortalte om seg selv lett og lystig og var overhodet ikke traumatisert av det, hun smilte og var vel egentlig mest opptatt av at hun var sliten etter å ha manglet søvn i tiden før og etter fødsel!

de vender rett og slett ungen med grep på utsiden, og det som kan virke dramatisk er jo at det gjerne er flere leger og jordmødre på plass og det er sikkert endel kav omkring kvinnen - ikke minst kan det oppleves som harde tak...også er hensynet liksom i framtiden, så det forventes vel at kvinnen liksom tåler litt au og off da! Siden setter de på en slags "tvinge" som skal holde barnet på plass, og i denne tida kan man f.eks velge å sette drypp for å få fødselen igang og slik ha kontroll på at barnet ikke snur seg igjen mens man venter på naturlig fødsel -

Det er mange som velger å IKKE SNU PÅ FORHÅND, nettopp fordi det ikke er så uvanlig at ungen snur seg igjen, og da gjør det de heller slik; snu og drypp og plupp - men det er nok lange timer og ganske herjete!

En annen kjenning opplevde snuingen veldig dramatisk, og hun syntes at hensyn til henne forsvant og at det myldret av folk omkring henne som tok hardt og dyttet og endatil omtren la seg over henne.... - men jeg tror liksom at de to har opplevet det samme, men at de har ulike opplevleser og kanskje ulike bekymringer med seg inn i klinikken! Jeg vet at den glade hadde sin datter trygt plassert hos sine foreldre og hun var trygg på jormora si og god økonomi osv - den uglade hadde sin sønn hos naboen og var litt usikker på hvor lenge det var greit, og dessuten hadde gutten nettopp vært gjennom en lengre sykeleie og var litt svak og mammadaltete og de hadde ingen han var nyklekket fra universitetet uten jobb og hun selv hadde en deltidsjobb, ingen familie i landsdelen.... så alt var fjellfast for den glade og alt var løst og usikkert for den andre - Jeg tror det betyr mye!

Lykke til, om du kan er det nok verdt det å få barnet snudd!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg prøver å forberede meg mentalt på det hele og vinkle det på en positiv måte. Har tenkt litt på om hva som skjer hvis de bare får snudd den halvveis. Da er den jo i tverrleie igjen..

Det skal gå bra. Har bestemt meg for det, det er bare de forbaska tankene som herjer litt med hodet mitt innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...