Gå til innhold

Hva brukte/skal dere bruke etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å pakker og gjør klar baggen jeg skal ha med meg,men det står på lista at vi bør ha med oss klær til hjemreise. Ehh..kommer vi oppi de klærne vi brukte før svangerskapet? Er så usikker på om jeg skal ha med meg mammaklær eller "vanlige"klær. Vil ikke pakke med meg så mye...baggen er stappa nå og jeg har ikke fått med meg klær til meg selv enda..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist hadde jeg med meg noen kosebukser. Begynte å bruke bukse rett etter fødselen,for der jeg fødte iallefall,så fikk vi kun låne skjorter, og jeg ville liksom ikke sprade rundt i lekre engangstruser og skjorte hehe..

lurt å ha noe som ikke klemmer på magen,også er det lurt med skift siden en lett kan blø igjennom..

Skrevet

Litt trøblete tid det der, iallefall har det vært det for meg i mine to tidligere svangerskap. Har ikke kommet inn i buksene fra før svangerskapet sånn uten videre, og mammaklærne har vært for store. Så det har blitt mye joggebukse de første ukene, og så presse seg inn i de største av mine vanlige bukser (funnet frem noen litt eldre med litt stretch i..), når jeg skulle ut... Tiden på sykehuset og selve hjemreisen har jeg brukt joggebukse, har jo bare 15 min biltur hjem, så da er det ikke så farlig hvordan jeg ser ut. Når det gjelder overdeler, så kommer man inn i vanlige klær igjen, men det har vært deilig med litt romslige t-skjorter og gensere den første tiden.

Skrevet

uff,vi er sikkert ikke så veldig sexy etter fødselen:) Men jeg har pakket med meg 4 hippster...tror du det er nok?

Skrevet

Det er nok joggebukser og romslige overdeler jeg har tenkt på også...å pynte meg og stesje meg opp noen dager etter en fødsel er nok det siste jeg vil tenke på:)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta med løse joggebukser. Du vil ha minst mulig som strammer og gnisser... :/ Jeg vet ikke med deg, men selv gikk jeg opp 20 kg, og er på vei inn i mine før-graviditet-bukser først nå, 4.5 mnd etter fødsel.

Skrevet

Har gått opp ca.12 kg og er 37+4. Har liksom hørt at man "raser" i vekt de første ukene...

Skrevet

Vi får engangstruser, veldig sexy..not! hehe,men veldig behagelige,til å bruke på sykehuset,jeg brukte de og skiftet ofte, siden jeg blødde litt utafor bind/bleia, hvis du velger å bruke egne på sykehuset så går det nok kankskje ett par til dagen... ellers når det gjelder topper,så flyttet jeg over til pasient hotell etter ett døgn på barselavd. og da følte jeg for å bytte over til egne og ikke gå rundt i sykehus skjorta, og da er det greit å ha ett par ekstra skift av det og, siden det kan bli litt gulp og sånn :)

Skrevet

Mhm...de sexy engangstrusene, kan vi få med oss noen hjem om vi blør veeeldig mye? :) Greit å ha noen hjemme liksom eller får man kjøpt på apoteket? :)

Skrevet

der jeg fødte sist,så lå de på toalettet sammen med bind og bleier,så de merker sikkert ikke om en tar med seg noen hjem.. gule og fine var de de hadde der..hehe..

Skrevet

Jeg har med amme nattkjoler og cardicans til oppholdet paa klinikken. Jeg hadde pysjamaser sist gang, og det var ikke praktisk, for det er undersoekelser i tide og utide og du maa av med buksa. Derfor velger jeg litt fine nattkjoler denne gangen.

Til hjemturen har jeg med et par klaer som var litt store foer foedselen ... blir spennende aa se hva som passer! Det er en ufyselig tid i mnd som foelger foedselen, for ingenting passer og man har ikke lyst til aa handle klaer som blir for store etter litt!

Det aller beste hadde vel vaer aa bruke kjole rett etter foedselen, noe som ikke klemmer paa magen og er vanskelig aa faa over hoftene! ;o) Personlig gaar jeg lite med kjoler, saa jeg har ikke noen fine vinterkjoler til hjemturen!

Skrevet

Hmm...nattkjoler har jeg ikke mye av...den ene er kanskje litt for fin og frekk...:) Nei,holder meg til kosebukser og pysj-buksa mi:)

Skrevet

Jeg var så sikker på at "endelig kan jeg bruke noe annet enn mamma-bukse"..... FEIL... Selv den lin-buksen som var veldig vid til meg før jeg ble gravid -var alt for liten... Heldigvis hadde jeg en mammabukse i tillegg.... Ellers ble det mye engangstruse og sykehus-skjorte gitt... Kjempelekkert hehehehe... Men når man for det meste svimer rundt der sammen med andre nybakte mødre som heller ikke har øye for andre enn sitt lille nurk, så er det liksom ikke sååååå nøye;-) Men tror jeg skal sørge for å ta med et par mye joggebukser til hjemreisen, dessuten hender det jo at man får besøk på klinikken.....-og da er kanskje ikke nettingtrusa det rette antrekket :-D

Skrevet

Sist hadde jeg løse bukser og vanlige truser (ikke string). Dessuten - en behagelig overdel som ikke strammer/gnisser mot de utrolig såre puppene med melkespreng! OG de kan lekke endel - husk derfor ammeinnlegg først som sist i tilfelle det rammer deg!

Skrevet

Forrige gang hadde jeg en mørk joggebukse og vanlige t-skjorter. Denne gangen har jeg bare lyse joggebukser, og det tør jeg ikke ha med, i tilfelle det skulle lekke..Så jeg går på låns etter mørk joggebukse, og tar med en bukse som er litt romslig i livet, og myk i stoffet. Ettersom det er vinter denne gangen, må jeg gjerne ha gensere også, men tenker å bare ta med noen av mammagenserne, det er jo ikke alle mammagensere som er så innlysende at er det.

Og jeg kommer til å ta med ammeinnlegg. (Og ammebh)

Forrige gang sa sykepleierne hele tiden at jeg ikke "fikk lov" til å gå med bh, det var mye bedre for melka å gå uten, men ikke sjans på om jeg hadde sprada rundt der uten bh. På vår barselavdeling var det jo mange fedre og besøkende som svinset rundt i gangene også.

Men ikke finn på å ta med de trangeste toppene du har, men om du har noen som er litt romslige, og som ikke vil få "mage" av å brukes med litt mage, funker det veldig fint.

Skrevet

Tror ikke du skal satse på at du kommer inn i dine "vanlige" bukser rett etter fødselen. Selv om kiloene rase av her (-14 kg på 14 dager) så er magen i veien. Den blir litt pløsete og derfor så passer ikke buksene i livet, selv om kiloene ikke er så langt unna før-vekt. Dessuten er det ikke godt å ha på seg noe som strammer i tiden etterpå. Jeg brukte mammabuksene mine jeg og noen litt finere joggebukser. Jeg kjøpte noen store panty-truser på sparkjøp som jeg hadde på meg i to uker etter fødselen. De holder magen inne og jeg syntes det hjalp litt på sammentrekningen.

Skrevet

jeg har hatt lite vektøkning i mine tidligere svangerskap men kroppen er jammen bra anneledes alikevel, midjen er ikke akkurat som før de føsrte mnd. Jeg brukte mammabukser med bredt strikk som gikk under magen etter forrige gang en stund etter fødselen og hjemme ble det mest kosetøy. Hadde treningsbukser på sykehuset.

Skrevet

Jeg ende med å reise hjem i de samme klærne som jeg kom i, da jeg var litt optimisk på hvor mye jeg kom til å gå ned etter fødselen. Trodde jeg var blitt den sylfiden, helt til jeg skulle ha på meg ei myk, men litt thight bukse...fikk den opp til lårene, å der stoppet den. gikk vel noen uker før jeg fikk den på, så jeg anbefaler en ROMSLIG bukse!

Skrevet

Jeg har med meg klær til hele oppholdet jeg. Ingen som får meg til å valse rundt i disse sykehus skjortene.. Det var det forresten veldig få som gjorde sist jeg var der,,

Er jo ikke syk, og disse grønne tingene får en jo ikke akkurat til å føle seg freshere enn man er..

Og det er hvertfall ingen fare for at jeg kommer inn i de klærne jeg brukte før jeg ble gravid :)

Da må det endel løping til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...