Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Hei, hører til på BiM, med termin i slutten av mars. Jeg bor med barnefaren nå, men han har dog en del negative sider som jeg ser nå at blir problematiske nok for meg og for bebis. Jeg fikk på toppen av det hele klar beskjed i går om at jeg ble gravid fordi jeg maste så mye om det. Men, så til saken: hva vil jeg få i støtte? Vil jeg klare det? Jeg har bachelor grad og får meg full jobb (satser på det da)...
SK&Maylen Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Heia! Du vil klare det, vi er mange andre som klare det!! Du vil få OS; som er på 9600 i mnd tror eg, du får også dobbel barnetrygd, 970x2, du kan søke bostøtte, og småbarnstillegg. I tillegg vil du jo få bidrag! Når du kommer så langt at du skal begynne jobbe kan du søke om støtte til barnetilsyn. Har du full jobb, så vil nok det der gå kjempefint Men OS vil etter du har fått jobb bli redusert etter inntekta di! Klem til deg Det går så fint atte, men må vel håpe at det kanskje vil ordne seg for dere sammen?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Takk for det:) Så du mener at dette er penger jeg får om jeg ikke jobber (OS)? Kommer til å flytte hjem til mamma (2 timer herfra og på "landet") så der er ting billigere enn i by... Så: 9600 + 1940 + 1000 (barnebidrag) = 12540? I minste fall? MVH HI
SK&Maylen Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Så sant du ikkje er i jobb no så vil det vere slik ja! Eg får ca 6000 utbetalt etter skatt i OS (Overgangsstøtte), det er fordi eg hadde jobb, og fekk fødselspenger derfra, og dermed blir OS'en redusert! Men no har eg slutta i jobben, for eg skal søke på jobb innen utdannelsen min, og i tillegg var den stillingen eg hadde der alt for liten til at vi kunne levd på det! Så eg kommer da til å få full OS fra neste mnd av! Veit ikkje om du vart så klok på det her, hehe,
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Du må skatte av OS,ca 7800; utbetalt.
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Må ikke skatte av OS, spørs i hvilken skatteklasse man vil i. Jeg skattet hele første året pga en feil, men fikk igjen alle pengene etterpå. Resten av årene har jeg aldri betalt skatt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Ok,sorry Rain det var jeg ikke klar over i det hele tatt!!! har aldri fått beskjed om det,så dvs at jeg får disse pengene igjen til skatteoppgjøret i juni?
Eucerin Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 åhh da får jeg igjen masse penger på skatten jo:) Lykke til som alenemor da, jeg har det helt herlig, litt kjærlighetssorg til tider men da leser jeg litt i en kjedelig bok å sovner, ellers har man jo ett barn som opptar all tiden til å føle noe trist:)
SK&Maylen Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Må ikkje skatte av OS, om det er eneste inntekta en har! Så det varierer litt! Eg må skatte, fordi eg i tillegg får fødselspeng!
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Du bør få det tilbake ja, men kke alltid det er så enkelt, man må passe på litt selv. Det beste er å gå på ligningskontoret, og få dem til å bytte skatteklasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå