Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Hun skal bry seg med AAAAALT som skjer her i huset! Hun bor ikke her da, men gjennom telefon. Må huske å gi barna tran, må gjøre ditt og datt, må begynne å gi yngstemann på 9 mnd litt mer enn bare barnemat og sånn, la henne smake på nye ting. Mor og far min sitter feks. og forer hun med blåbær med sukker på, og maser om å gi henne muffins, ville gi henne syltetøy når hun var 4-5 mnd. Men jeg stoppet henne. De blir sinte på meg, når jeg ber dem ikke gi henne alt mulig, skikkelig irriterte blir dem, og sier at jasså, hun skal bli som deg ja.. Å bare fortsetter å gi henne.. At det er jeg som lærer eldstemann på 3 år og itrassalderen til å si at han ikke liker div. mat.. Snakket med henne i tlf nå, sa jeg lå sammen med hun minste, da lo hun av meg, var ingen som lå om dagen visst! Eldstemann er syk og var veldig urolig i natt, mens minste jenta var våken i 3 perioder i natt. Derfor er jo jeg trøtt! Måtte lære unga å sove om natta. Jeg hadde ikke lært dem det visst. Må nevnes at hun minste alltid har visst hva som er natt og dag, men hun pleier å spise 1-2 ganger om natta. Pleier også å sovne fort når hun har spist. Neida, hun var altfor gammel til å spise om natta.. Nevnte at såvidt jeg vet, så pleier dem å ligge en del om dagen også! Men var visst forskjell på folk på 60 og 30.. Sa at dem kunne jo sove hele natta! Men det kunne visst jeg og. Kunne legge minstemann på eget rom om natta, så kunne hun ligge der å skrike... Skjønner ikke hva det er med dem jeg.. Har ingen andre å snakke med heller.. Ikke har jeg og sambo noe godt forhold heller, så trenger dem jo egentlig! Kun de som kan passe barna.. Men jeg bestemmer ikke over barna selv i det hele tatt, hun skal lære meg alt, fortelle meg hva de skal spise og gjøre. Hver gang vi snakker sammen sier hun at jeg må slutte å drikke brus, slutte å gå på kjøpesentere, begynne å gå turer i stedet. Ikke kjøre bil heller.. Spise fisk osv. Skjønner ikke hva jeg skal gkøre, så lei av å bare ta i mot detta dritt snakket. Svarer henne jo, med hva jeg mener, men hun hører det ikke. Bare fortsetter med sitt snakk.. Huff, er jo så masse mer å! Faren min tar jo hennes ord i munnen sin, å gjentar det hun sier når jeg snakker med han...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Hadde foreldrene mine oppført seg på en slik måte at jeg ble deppa av det hadde jeg bryti all kontakt for en periode. Hvis den eneste grunnen til at du opprettholder kontakten er pga barnepass går det vel ann å kjøpe seg denne tjenesten? Etter en stund når du har kommi litt ova på igjen kan du ta et møte med de og sette ned dine premisser for videre kontekt. Gjort det med moren min rett som det er jeg....
Thea Matilde 19.04.06 Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Skriv et brev til henne om hva du føler. Pass på at det ikke er et angrep på henne, men skriv heller hva du selv føler, og at du blir lei deg. Spill på dine egne følelser, og ikke si altfor mye om at hun gjør feil. Si heller "jeg blir lei meg når du sier at dattera mi ikke skal våkne om natta, da føler jeg meg som en dårlig mor" etc. Slik at hun forstår at hun gjør feil, og at hun må trå litt mer varsomt rundt deg. Hun mener nok det beste for deg og dine, men er vel som mødre flest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå