Filosofia m/supersprett Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Trenger tips til noe å bite i til kaffen.. Får besøk neste helg, vi blir 6 stykker. Skal ikke være middag, men noe mer enn bare et kakestykke. Forslag til mat som jeg kan servere ved siden av kaffen til et besøk som varer i ca 2 timer. Dette er godt voksene mennesker så det trenger ikke være så fancy og moderne.
Chiabatta Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Boller med rosiner Horn med eplemost Eplekake med krem til Kanelboller
Filosofia m/supersprett Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2007 Ja, det søte har jeg klart. Tenkte mer på litt mat.. Type rundstykker eller noe..
coscos Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Hva med horn fylt med kjøttsaus? Jeg lager vanlig pizzadeig, og deler opp i snipper. Har på litt pizzafyll (ikke så mye væske som til vanlig) og ost på hver snipp og ruller sammen og former som horn. Eller så er pitabrød fylt med bare ost og skinke veldig godt (varmer dem noen minutter i ovnen, så de blir varme og osten smelter). Eller en god salat, kald kylling/pastasalat er godt. Ost & kjeks. Quiche Lorraine (trenger ikke å være varm) Lag en omelett i langpanne (jeg pleier å ha i litt skinke eller pølser for å få litt mer "mat"), del opp og ha på rundstykker/brødskiver med salatblad, litt agurk og tomat. Kan serveres kald. Foccaccia-brød med litt forskjellig "snacks" til (soltørkede tomater, fetaost, oliven, spekeskinke etc.) Kanapeer med litt forskjellig pålegg. Eller rett og slett sett frem det du har av pålegg (litt forskjellig av søtt og salt, ost, og gjerne noe med egg/eggerøre, kokte egg), bak rundstykker eller varm opp baguetter, og så kan man smøre på det man ønsker selv .
FruMamma med nr 2 Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Rundstykker med kokt egg og reker, samt majones og et salatblad, tomat eller agurk, og litt sitron på toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå