Gå til innhold

Dere som er alene med 1 barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere pr mnd på mat og husholdning? Tenker da på alt dere trenger og får kjøpt i dagligvareforretning, mat, bleier, bind, vaskepulver, sjampo etc.

Jeg klarer ikke komme under 4500. Da regner jeg ikke med godteri etc, kun ting vi MÅ ha.

Men synes det er fryktelig synd at sunn mat skal være så mye dyrere enn mat som ikke er fullt så sunn. Hadde jeg vært mindre opptatt av at vi skulle spise "ordentlig", så hadde jeg nok spart noen hundrelapper. Eks. kneipbrød er jo billig, men ikke særlig sunt. Ikke blir det mye billigere å bake grovbrød selv heller.. Fiskepinner er jo også billig, ren fisk derimot, er svinedyrt... For ikke å snakke om frukt og grønnsaker, som også er kjempedyrt..

Håper regjeringen fjerner momsen på sunne matvarer, men jeg tviler sterkt på at det forslaget går igjennom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye valg jeg,har ca 2400; igjen etter at alt er batalt.

Selv spiser jeg nesten aldri middag,men min lille får alltid det beste og har et sundt og variert kosthold.

Godteri vet jeg ikke lengre hva er,drikker vel en 1/2 l cola i mnd og det er jo sunt og bra for tennene mine,men skulle ønske jeg hadde muligheten til å kose meg litt ekstra innimellom!

Jeg er ikke en av de som klager over økonomien her på alene,jeg har lært med tiden å leve på denne måten.Jeg vet at det blir bedre fremmover,da jeg har fått orden på det jeg sliter litt med.

Kan ikke komme med råd til deg hva du skal kjøpe,men ettersom du har over 4000; til rådighet burde du klare deg bra;)

Klem,klem;)

Skrevet

Jeg har regninger på 11 000kr i mnd å har da 6000kr igjen etter at alle regninger er betalt å de går i sluket.Har ikke kjøpt klær til meg selv på over 1år så ikke akkurat der pengene går heller. Men nå har jeg hatt ganske mange ikke vanlige regninger pga skole og andre ting så har ikke hver mnd hatt 6000 å dulle for.

Det er til det du skriver+ bensin da. Nå pendler jeg frem og tilbake til skole 3 dager i uka(ca 45min å kjøre) så det går nok en del til bensin også. Synes også det er dumt at sunn mat er dyrere. Så jeg kjøper da litt av hvert. Noe sunn mat å noe mindre sunt.

Skrevet

Charlie!

Unnskyld hvis jeg virker nysgjerrig,men hvordan har du utbetalt så mye hvis du går på skolen?

Dette er av ren nysgjerrighet altså;)

Skrevet

Hmmm....Kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell på oss som er alene. Jeg har det nemlig veldig bra økonomisk(med stygg fare for å høres skrytete ut...).

I løpet av en måned har jeg fått utbetalt nesten 25 000kr, dette er da OS, barnebidrag, dob. barnetrygd m bleietillegg, stønad til barnetilsyn, utdanningsstønad og lån/stipend og bostøtte. Jeg leier 3-roms(57 kvdm) midt i byen og har ikke bil og de utgiftene som følger der.

Syns det er fantastisk deilig å slippe å tenke budsjett når det gjelder mat og husholdning, og rett som det er kan gutten min og jeg unne oss klær og leker uten at dette gir altfor store følger. Er dere sikre på at dere får all støtten dere har krav på, eller er det fordi jeg er student istedetfor å jobbe?

Skrevet

jeg bruker 4000 på alt jeg trenger utenom TLF regning og husleie.

så sparer jeg resten.

jeg syns 4000 holder lenge men nå er min baby bare 2 måneder da så han er fremdeles ikke så dyr

Skrevet

Den skolen jeg går på betaler jeg for selv da. Er et privatgymnas. Tar et par fag jeg strøyk i på vgs.

Så den har nok ikke noe med stønadene mine å gjøre, har ikke fått noe støtte til denne skolen heller. Har OS,barnetrygd,bidrag,bostøtte og kontantstøtte, så får nok ikke noe mer enn de fleste i min situasjon.

Helt greit å være nysgjerrig vettu :)

Skrevet

Nå er ikke jeg så veldig flink til å føre regnskap over hva jeg bruker av penger til mat etc., men jeg antar at det er ca 1000,- uka.

Ja, det koster spise sunt og variert ! Ser at det er frukt og grønt jeg bruker mest penger på, svin-dyrt jo ! Og grove brød selvsagt. Er veldig opptatt av at dattern min og jeg spiser "ordentlige" varer.

Men MÅ ha det, så ikke noe å kutte ned på heller...

Skrevet

Bleietillegg? Er det det samme som småbarnstillegg?

Det må jo være deilig med 25 000 kr utbetalt, men du har jo så mye pga at du har tatt opp studielån. Det hadde ikke jeg gjort i din situasjon, for det er strengt tatt ikke nødvendig! Greit å ha det fett nå, men når du er ferdig utdannet og skal begynne å jobbe, tror jeg neppe du har så mye som 25000 utbetalt. Og da skal du i tillegg nedbetale alt dette lånet!

Skrevet

Er jo derfor jeg har valgt å gå på skole,for å kunne tjene 25 000 i mnd.

Og med så mye utbetalt i mnd nå, trenger jeg heller ikke å bruke så mye av lånet.Men det er en god sikkerhet å ha dersom det plutselig kommer en del uforutsette utgifter en måned.

Skrevet

Og da mener jeg så klart at jeg forventer (med den type utdannelse jeg tar nå)at jeg vil tjene minst 25 000 i mnd når jeg er i fast jobb etter endt utdannelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...