Gå til innhold

Forskjell på kynnere og maserier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

E d nån forskjell på disse to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk maserier på slutten av forrige sv.skap, og de var MYE vondere enn kynnere...

Skrevet

Jeg har nettopp hatt maserier og de var egentlig ikke så veldig mye verre en kynnere, bare litt vondt liksom, og det var jeg ikke vant til, så fikk sjekket det opp, å joda, det var rier...(å var bare i uke 32, så de fikk stoppa det da) Nå er jeg litt redd for at jeg ikke skal fatte når jeg får rier, for så ille var det ikke... Har så mye smerter mens jeg går gravid jo, strekk og kynnere, spark i ribbein, voksesmerter osv... så maserier kan trenger man ikke alltid oppdage...

Skrevet

Men er maserier starten på fødselen? Er det det som er forskjellen? Jeg lurer også på dette.. :)

Skrevet

ja det vil jeg si, men jeg er ikke noe fagperson... man skal jo få kynnere men mase rier er jo rier og de starter jo fødselen etterhvert så jeg tror det, det skjedde hvertfall meg... Skulle hatt en lege eller Jm her inne nå... Håper flere svarer=)

Skrevet

Kynnere er ikke på langt nær så vonde som rier syns jeg. Maserier eller åpningsrier er annerledes. Jeg hadde masse kynnere før fødselen, men da det gikk over til rier kjente jeg mye forskjell med en gang...

Skrevet

jeg har hørt at maserier er som vanlige rier,men de gjør ingen "jobb" for å si det slik,man får ikke åpning av de.de kan føles som rier,ved at de knyter hele mageregionen samt ryggen,mens kynnere er at selve magen blir hard.

det er iallefall slik jeg har fått hørt det...

jordmor har sagt at selv om ikke kynnere eller maserier gjør en "jobb" så er de positive likevel,for da blir livmora trent til "Den Store Oppgaven"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...