Gå til innhold

jeg merker jeg er strengere ovenfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller det vil si, jeg strekker meg ekstra, men jeg gjør det ikke med samme glede. jeg blir irritert når de ikke hjelper til, når de vil ha oppvartning, har ikke lyst til å kjøpe den isen de liker så godt som en hyggelig overraskelse, for jeg synest de får så uforholdsmessig mye fra før. men jeg gjør det.

for jeg mener egentlig at alle barn har rett på det, og fortjener det.

når jeg derimot gjør det for fellesbarnet får jeg takknemlighet tilbake, det gir meg glede. får ingen respons fra dem. ofte kun utakknemlighet. da liker de ikke lenger den isen osv.

ting jeg har kjøpt blir ødelagt. må legge til jeg overøser dem ikke med gaver, for å prøve å kjøpe dem.

er lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg innbiller meg at jeg leser mellom linjene her at du er litt reddere for å sette grenser for stebarna enn for fellesbarnet. Kanskje er du reddere for å bli "støtt bort" av stebarna.

Det kan jeg godt forstå, jeg synes også det er vanskelig. Jeg tror jeg vil være strengere med et fellesbarn, fordi da har jeg ikke den faktoren at de kan "sladre" til en mor som allerede hater meg.. (klønete formulert, men jeg håper dere forstår).

Men tydelig er jeg, og noen ting er jeg kompromissløs på. Det gjelder kosthold, begrenset tilgang til tv, hvordan man snakker til hverandre og respekt.

Og når det gjelder barn, så er jeg ikke sikker på om man kan forvente den samme hengivenheten som en forelder får..? Har ikke tenkt så mye på det, men det ER forskjell på rollene. Respekt, derimot, DET er jeg sikker på at jeg vil ha i rikt monn, på samme måte som foreldrene.

Skrevet

Kjenner meg veeeldig igjen...mest fordi hans barn forfordeles og favoriseres hele tiden. Dette fordi han har dårlig samvittighet og mor har kjøpedilla. Jeg blir svett av å se alt de får, alt de eter og alt det materielle de klynger seg til. Men alt i alt er det synd på dem, som får ting og gotteri i stedet for andre signaler på kjærlighet og hengivenhet. Det er vel derfor den ekstra isen er så utrolig viktig for dem, det er et slags symbol på noe mer. Begge er i ferd må utvikle spiseforstyrrelser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...