Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 jeg er alene med datteren mn på 6 år, jeg går på skole og har en deltidsjobb der jeg tjener ca 8000 kr i mnd. hvor mye mener dere jeg har krav på fra staten?? hva får dere?? jeg får jo dobbel barnetrygd og tlsynspenger, hvor mye får dere??
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 En kan jo få utvidet overgansstønad(morstrygd) i 2 år tror jeg det er, og bare frem til barnet er 8 mener jeg. Men tjener du penger så vil du jo bli trekt i trygd. En har ikke automatisk krav på det, men kan få det innvilget så lenge du tar en utdannelse for å komme i jobb og ikke har en vesentlig utdannelse fra før. Da kan du også få utdanningsstønad fra trygdekontoret, men blir igjen trukket for det du eventuelt måtte motta fra lånekassa( eller omvendt). Altså du vil få redusert stipend/lån eller redusert stønad, husker ikke helt hvilken vei det gikk. Men vet da altså ikke om du har noen spes krav, det kan du da finne ut på ditt lokale trygdekontor. Har jo litt å si om du har mottat stønad for barnet før eller ikke, men noe hjelp skulle du vel få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå