Gå til innhold

billige middager skriv opp her

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette etterlyste noen på småtroll.

så skriv opp alle som har gode billige middagstips

pølsegrateng er billig, hvit saus( kok opp melk, lag melblanding av melk og mel, gjerne tilsett litt ssmør og egg) hiv opppi pølsebiter, litt pasta(20 kr for stor sekk på europris) og litt grønsaksblanding. har frossen spinat i og ost på toppen. stekes til osten er gyllenbrun på toppen

kjøttkaker blir veldig gode når en sper dem veldig ut med brød og sånn.

pizza baguetter lages av : first price baguetter , pizzafyll på boks, og litt hvitost oppå. til lørdagskosen, blir veldig mange. strø salt oppå, så ser osten veldig fin ut, gjerne ha dem langt oppe i sstekeovnen

går og ann te å steke skiver med ketchup skinke og annanass( hermetiske ) og ost i steke ovnen veldig godt.

fiske grateng er billig,

fiskepinner er billig,

pølser er billig på rema.

importert kjøttdeig er billig på rema.

blokk med seifilet går ann å kutte opp i porsjoner og dermed ha til en del middager, gjerne lage plokkfisk av, fisk i potetmos og saus.

i stedet for middags skinke bruker eg påleggsskinke i pizza, salater osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Billigare pizzafyll: hermetiske tomatar (grovhakka) varmast opp med litt lauk, kvitlauk, salt og peppar - superenkelt!

Skrevet

Sausen blir bedre og bedre jo lenger den koker, gjerne flere timer!

Skrevet

Suppelappskaus er billig.

Lag en pose betasuppe etter oppskriften på pakken. Når den er ferdig har du oppi en pose lapskausblanding (ligger i frysedisken ved grønnsakene) og lar det koke 3-4 min. Ha brød eller flatbrød ved sidenav. Godt og billig. Dette er nok til 4 sultne personer.

Skrevet

Eg syns pastasalat e billig:)

Kutt opp en agurk, tomat, minimais/mais, isbergsalat.

Kok opp pasta skruer/rør

Åg skjær opp bogsinke åg ost:)

(visst man har råd så er kylling kjempegodt)

Visst man vill ha en litt sunnere dressing så kan man blande sånn kryddermix/dip poser me matyougurt.

Varm opp hvitløks baguetter koster bare 9kr for firstprice, åg man kjenner ikke forskjellen på di åg andre merkevarer:)

D høres kanskje litt dyrt ut me alle grønnsaker osv, men da har man no handla inn grønnsaker som man kan bruke eventuelt senere i uka også:)

Skrevet

fiskeboller i hvit saus:)

Skrevet

Rema har noen kyllingprodukter fra Norsk kylling - ene er ostesnitzler, 2 stk for 15 kroner, og 4 stk kyllingwienett for 20 kroner!!!

De har også hel kylling til 19 kroner, fast pris =)

Kiwi har 800 gram seifilet i stykker til 29.90 - blir i alle fall to middager til en familie på 4. Seibiff en dag, fiskegrateng dagen etter.

Grønnsaksblandinger er ofte billigere, med tanke på at man slipper å handle så mange ting. Næringsstoffene blir godt bevart i frossen grønnsaker (selv om vi har litt fobi mot frossenmat).

Coop har egen wokblanding til 20 kroner, som er like god som Findus sin til 30.

Både coop og first price (kiwi, bunnpris og ultra) har mange flotte produkter som er deres egne, som er myyye billigere enn merkevarer, og de fleste smaker like godt.

Risgrøt som skal koke et kvarter er mye billigere enn disse 5 minutters pakkene =)

Grateng av kylling, og skinke er billig mat. Fyll på me litt pasta, grønnsaker, eggeblanding (4 egg, 2 dl melk, salt og pepper) og ha over enten revet ost eller griljermel, evt knust kavring.

Man kan faktisk kose seg ganske mye med billig mat også =)

Skrevet

Kiwi har jo faktisk Gilde 700 g kjøttdeig til 32 kr.Denne holder fint til 2 middager, og til og med til 3 om dere er 2.

Tenk alt en kan lage med kjøttdeig.

*kjøttkaker

*lasagne (de har ofte pakker til 10 kr på "tikronerstilbu"; knorr sine)

*pasta og kjøttdeig (selger 1 kg pakker med pasta til 10èr som), ha stekt løk,paprika,osv det du måtte ønske av gr.saker oppi + tomatpure.

*Hjemmelaget pizza (evt pizzahorn?

*Kjøttpudding

*Taco 8selger pakker til 9,90 på kiwi)

Ellers så er fiskeboller billig, seifilet, pølser på kiwi er billig.

Svinekotelletter er billig.

Kommer ikke på mer i slengen.

Skrevet

Kjøp kjøtt, fisk og sånn på tilbud og frys ned.

Jeg hadde lite penger for en stund siden og var på storinnhandling. kjøpte MASSE greier jeg kunne fryse ned, både "ferdigretter" og kjøttdeig og sånn. kjøpte bare first price og tilbudsvarer. Betalte 600 kr for 5 stappfulle poser med mat. Regner med jeg egentlig hadde betalt 1500 eller no for full pris på varene - kjøpte bla 6 pakker med ferdigretter (indisk mat) som var satt ned fra 49,- til 10,- fordi så få folk liker indisk mat. men det var kjempegodt! Ris, kylling, grønnsaker og saus og så bare varmer du pakken opp i ovnen. veldig greit da, siden jeg bodde alene da.

Stefaren min jobber hos Toro, og jeg får masse Torovarer derfra.

Slå til når du ser ting på tilbud, ihvertfall det som har god dato eller kan fryses ned!

Jeg har stappfulle skap og frys jeg nå, fordi jeg kommer over gode tilbud hele tiden. så handler bare småting innimellom og har ikke storinnhandlet på mange uker!

• 4 uker senere...
Skrevet

nudler er billig...stjel ketchup salt og pepper på McDonalds:-)

potetmos spagettigrateng:

1 pakke potetmos(5-7kr)

1 pakke kjøttdeig(22 kr på Rema)

litt spagetti.(7kr for en pakke spagetti på Coop Prix)

en pakke finello light reven ost.(19kr)

sprø løk

legg lag for lag...

Skrevet

-Fiskepudding

-potet

-gullrot

-løk

-smør

Skjær fiskepuddingen opp i ikke alt for tynne skiver og stek i panna til de er litt brune. Skal bare varmes.

Kok potet på vanig vis.

rasp gullrot

skjær løk ringer og stek i panna i en god del smør.

Ha det smeltete smørret til å ha over potetene når maten er servert.

Enkelt,godt og billig.

Skrevet

Kom på en til.

Sjekk linken min "Deilig lørdagskvelds kos."

Alt det samme. Bare dropp grønnsakene og salat.

Er kjempe godt med bare philadelfia,kjøttdeig,taco saus,raspet ost og nachos chips.

Dette er værtfall noe ungene liker. Ikke de veldig små da. Men ellers :)

Skrevet

Ingredienser:

poteter (finnes alltid noen som ikke er dyre)

grønnsaksblanding

bogskinke eller bacon

fløte

kankje litt ost

Dette hoder til min 2-3 middager til 2voksne og 1barn

*Skjær opp potetene i skiver

*legg i bunden av en stor illfast form min 3liter

*kutt opp skinka evnt kutt opp og stek bacon

*hell dette over potetene

*hell i fløte til rett over potetene (snakk om et par ml over)

*legg i grønnsakene du vil ha

Putt i ovnen på ca 200 grader i 1 1/2- 2timer

Kankje litt ost på toppen av potetene og kjøttet, hvis det faller i smak

Åh, masse nam-nam;)

Skrevet

En anderledes potet middag;)

Kutt potetene i båter krydre med pommesfrites krydder og litt hvitløkspulver og stek på bakepapir i ovnen til de er "ferdige", ikke Crisy, men bakt.

Passer til alle potetmiddager (kanskje ikke fiskegrateng, her ikke prøvd)

Tulla her mauler bare potetene hvis ho får lov;)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Noen som har bruk for denne kanskje? :)

Skrevet

skjer opp en del poteter i båter, legg oppi ildfast form, ha oppi litt løk. legg kyllingfilet oppå , hell over en boks hakka tomater og en m mais ( europris sine er billige ) og til slutt litt olje og oregano og salt og pepper.

• 4 uker senere...
Skrevet

-Stekt falukorv og potetstappe, med smeltet margarin. (billig på rema)

-Nå har de påskeskinke på rema til 49,-, sammen med poteter, saus og grønnsaker blir dette en skikkelig søndagsmiddag, som blir ganske billig

-Smørgraut/fløyelsgrøt: smelt 50-75 gram margarin pr pers, bland i noen ss med mel, spe så med melk, kokes til en passende tykk grøt

-Spaghetti og kjøttsaus (kjøp kjøttdeig når den er på tilbud og putt i fryseren)

Skrevet

Fiskegrateng er vel ganske billig?

Middag to persjoner:

Fiskemannens fiskegrateng 450 gr. 21 kr.

4-6 poteter (8 kr)

Gulerotsalat (10 kr.)

(Fire raspede gulerøtter, ett raspet eple, litt rosiner.)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg pleier å ha mange overnattingsgjester her hjemme i helgene.Ungene som har venner:)

Da pleier jeg å lage hjemmelaget pizza.Pleier å lage 2,men i morgen skal jeg lage 4.....For eldstesønn blir 16 år:)

Billig kjøttdeig på Rema og tomatpurre.Hvetemel,litt olje og tørrgjær har jeg alltid i skapet.Litt bacon på pizzan og ost,så blir den kjempegod!!

Bruker pizzakrydder eller oregano som krydder. Ungene elsker pizzaen min:) Kan ta på løk,for de som liker da.

Man bare steker kjøttdeigen godt og har i tomatpurre,krydder,litt sukker og vann til sausen blir passe tykk.Den skal smøres over bunnen som er ferdig skjevlet ut.Før steking bør pizzaen heve litt og ta på ost og evt løk og bacon.

Er en slager hjemme hos meg.Billig og mat til mange:)

Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe:

To bokser tomat

En rødløk

Et hvitløksfedd

En blokk grønnsaksbuljong

vann

4 egg

Løken og hvitløken stekes gyldne i en gryte til de er møre. ha oppi tomat, vann og buljong. Kok i ti minutter. Mos med stavmixer

Kok noen egg ved siden av og ha oppi.

Evt kan man koke med litt macaroni og ha brød ved siden av.

Chili, oregano og div krydder etter smak er alltid godt oppi.

Ellers har Rema kjøttdeig fra Nordfjord til 20 kr for 400 gram,

Tørre bønne rog erter er billi go med krydder kan man lage masse nydelig mat av beglfrukter og andre grønnsaker. De må bløtes over natten, men så godt som det er, er det verdt planleggingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...