Gå til innhold

Går det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an og bare invitere faddere til middag og resten av gjestene til kun kaffe og kaker. Har så stor familie at vi rett og slett ikke har råd til å be alle til middag. Vi kan ikke kutte ned på hvem vi skal be heller fordi alle er i nær familie for å si det sånn.

Blir det veldig rart og bare ha faddere på middag eller?

Takknemlig for synspunkter... Velger å være anonym, litt flaut og ha så dårlig råd at vi ikke kan ha alle på middag som er mest vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns itte det hørtes noe rart ut..det er det dere som bestemmer ka som passer for dere..noe du ska bli respektert for!! dessuten siden bare fadderne er bedt,blir det heller itte noe forskjell på resten av familiene på begge sider..Ønsker dere en koslig dag og til lykke med dåps-dagen og den lille (O";)

Skrevet

I de dåpene jeg har vært i, ble det bare servert kaffe og kaker. Trodde det var vanlig, men det er altså full middag som er tingen nå? Synes du skal arrangere dåpsfesten uten å ha dårlig samvittighet for noe. Faddere til middag og resten til kaffe høres koselig ut spør du meg:)

Skrevet

jeg har aldrig vært vant med middag i dåp..har kun vært veldig lett servering...

men jeg syns det du tenker på høres kjempe koselig ut;)

Skrevet

Er vant til at det er litt mat til gjestene jeg også, men full middag er jo ikke nødvendig.. Hva med noen snitter f.eks..

Min erfaring er at folk gjerne kommer til selskapet med en gang etter kirka og det blir jo litt vanskelig hvis ikke alle skal få mat...

Skrevet

Ja det synes jeg du kan gjøre. Har man stor familie, er dette et bra alternativ. Synes ikke dåpen skal bli alt for dyr. Med en baby i huset bruker man nok penger fra før.

Selv har vi valgt å servere snitter og kaker. Det var det som passet oss og pengeboka best. Vi blir rundt 30 stk.

Lykke til med dåpen.

Skrevet

Synes det er heilt greitt, men eg er heller ikkje vant med middag i dåp - det har vore koldtbord eller snittar og kaker/kaffi etterpå. Var i dåp i jula, og då vart vi inviterte til kaker og kaffi på ettermiddagen og det var heilt greit. Då var det berre næraste familie (dåpsbarn+foreldre+søsken+besteforeldre) og fadderar som var inviterte i middagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...