Gå til innhold

ÆRLIG TALT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri i livet ville levd med en mann som ikke ville hatt felles økonomi!! Elsker man hverandre så får man dele ALT! Gleder, sorger, ansvar for barna, middagslaging, rengjøring, og ØKONOMI!! Herregud for noen egoistiske mennesker som kan si *det her er mine penger* Har man noe før man inngår i forholdet, så trenger man ikke å dele det med seg om forholdet tar slutt. Men alt man tjener og opparbeider sammen skal deles likt! Hadde jeg hatt bedre lønn enn kjæresten min, hadde ikke jeg gått ut å kosa meg, eller kjørt den beste bilen osv osv. Jeg bare lurer på om noen av dere her inne har delt økonomi, og hvordan i all verden får dere til det?????!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste her inne har delt økonomi... Rett og slett fordi de fleste av oss er alene.

Men jeg er helt enig med deg!

Har vært samboer i mange år, og alle inntekter kom alle til gode.

Sånn vil jeg ha det om jeg blir samboer igjen, og heldigvis for meg tenker kjæresten min likt som meg.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å ha skilt økonomi. Det er klart det er greit å ha en felles konto hvor begge foretar innskudd slik at en har til faste regninger og et husholdsbudsjett der. Men alt annet er det best å holde adskilt.

Av alle jeg kjenner er det jeg som har størst formue, og mest av verdier i familien (med tanke på fremtidig arv). Så jeg vil selvfølgelig holde dette adskilt. Jeg har ikke lyst til å pluteslig sitte i den situasjonen at en annen person skal bestemme over mine midler, slik jeg ser at mange på internettformuene mener det er belegg for. Midler jeg har erværvet meg, tjent og spart vil jeg ikke dele i en "felles pott", og jeg forventer ikke at andre skal dele sine midler med meg på samme måte.

Skrevet

EHHH... Feil forum kanskje?

Men jeg er helt enig.. Faktisk er dette en stor del av grunnen til at jeg er alene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...