Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Mannen min og biomor har lenge vært i diskusjon om å prøve en 50/50 ordning for sønnen deres. (vi har alltid hatt 40/60). Alltid har det endt med at hun sier nei, for hhun vil jo ikke gi fra seg sønen sin... (det er snakk om 2 netter til i mnd) Vi tar han jo ikke akkurat fra henne... Så slang mannen min ut et forslag om at vi kunne ha en 50/50- ordning på prøve en tid, og ikke gjøre noe med samværsavtalen, så hun ikke mista bidraget... Da fikk vi ja med en gang! Ikke noe snakk om å gi fra seg eller noe... Da blir jeg lei meg for det viser ikke akkurat evne til å sette barnas behov først... Måtte bare få ut dette!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Dette hadde jeg ALDRI godtatt!!!! Dere kan da for f... ikke være med på å ta gutten et par netter til, men ikke gjøre om på avtalen slik at mor ikke mister bidraget... Helt sykt!!! Og så vanvittig irriterenes. Det er akkurat slike eksempler som gjør at biomødre får det ræva ryktet sitt!
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Jeg skjønner heller ikke biomødre i mange slike tilfeller. Det virker som de kun tenker penger. Men fakta er jo at det blir jo ikke noe ugunstig for dem (i allefall ikke om bidraget ligger på normalen rundt 2000). Greit hun mister bidraget. Men til gjengjeld så skal alle utgifter ifm barnet deles, dvs barnehage, klær utstyr osv. Noen biomødre får stønader for å ha barna mest (altså mer enn 50%). Kan selvf. være at denne moren har det og mister dette. Og at det utgjør mye for henne økonomisk. Dette kan jeg forstå. Men man kan ikke basere sin økonomi og utgifter på at man skal få stønader for å ha omsorg for et barn. Det blir helt feil fokus. Da er det ikke barnets beste det handler om, men mors økonomi. Når det er sagt, så utgjør jo ikke to netter den store forskjellen for barnet. Så det blir vel vanskelig å argumentere med barnets beste, når barnet har så mye tid sammen med begge foreldrene som dette barnet har. Horfor vil far absolutt ha disse to ekstra nettene for å få 50/50? Kan jo være at deres økonomi blir helt uforandret selv om bidraget faller bort siden dere da må dele på alle løpende utgifter i stedet...
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Desverre har det seg sånn at mange lever på det bidraget....synd men sant.Mor til stesønn min er også der. Vi har prøvd å prate med henner om å endre det men vil ikke. Men at stesønn min kan være her veldig mye er greit så lenge det ikke står på papiret. Ok vi har svelget den og tenker på barnet, han er velkommen her til en hver tid og så lenge han har det han trenger av klær,sko og div som han behøver har vi funnet ut at vi lar det ligge. Gutten er 12 år og vil til syvende og sist evt velge selv når han føler han kan stå for det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 en slik penge griskhet er jo bare helt hinsides. mottar denne mora overgangsstønad, eller dobbelbarnetrygd, eller andre støtteordninger som blir affektert om dere får delt omsorg også på papiret, ville jeg nok ha levert en anonym melding om dette til det lokale trygdekontoret, eller til politiet, for det det er snakk om her er faktisk trygdesvindel. blir du, eller dere da spurt av den som etterforsker saken, så er det jo klart at du ikke kan lyve, for det er jo alvorlig og svært så kriminelt.
Frk. Hattifnatt Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Hei, HI, her... I dette tilfellet, har mor ny mann og to små barn med han, så hun mottar ingen andre ekstraordinære ytelser enn bidraget. Grunnen til at vi ønsket en 50-50 ordning er at den stakkars gutten på 8, har flyttet med mammaen sin 8 (!) ganger. Ikke fordi at hun har måttet flytte pga jobb eller noe, bare at hun er lei av å bo på en plass for lenge... Nå bor vi innen samme skolekrets, og da blir det lettere for gutten å kunne fortsette på samme skole (dette er den 3.) hvis hun flytter igjen...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 HI, her... Vi har heller ingen motiver på den økonomiske siden, for vi har handlet sykler, vinterdresser, sko, ski, og sist betalte vi brillene hans, og det gjør oss ingen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå